خبرگزاری کار ایران

یادداشت نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به حضور چندچهره شناخته شده آمریکا در همایش منافقین

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۴۸

بر پایه اصل جلوگیری از فرار از مجازات، باید عاملان اقدامات تروریستی به سزای اعمالشان برسند تا افراد زیادی که توسط این گروهک کشته شده و یا به شدت آسیب دیده‌اند و همچنین خانواده‌های آنها شاهد اجرای عدالت باشند. این در حالی است که امروز کشورهای غربی با شعار " جنگ علیه ترور " نه تنها اقدامی در محاکمه این افراد به عمل نمی‌آورند بلکه برعکس میزبانی آنها را نیز عهده‌دار شده‌اند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نسبت به حضور چند چهره سیاسی شناخته شده آمریکا در همایش منافقین در پاریس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در مقاله ای که از سوی بخش مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در نیویورک در روزنامه پرتیراژ یو اس ای تودی منتشر شد و این جریده عنوان " پول هنگفت دوستانی قدرتمند می‌خرد " را برای آن برگزید، آمده است، حضور افرادی نظیر جان بولتون، رودی جولیانی، جوزف لیبرمن و برخی چهره‌های سیاسی سابق آمریکا در گردهمایی این گروهک نشانه جهل و بی‌خبری کامل آنها از ایران عنوان شده است.

حمید بابائی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در این مقاله آورده است با توجه به تاریخچه اعمال خشونت‌آمیز این فرقه، جایگاه این گروهک نزد مردم ایران در مقایسه، مانند نگاه مردم آمریکا نسبت به گروهی آمریکایی است که در حمایت از القاعده علیه کشورشان دست به سلاح ببرند.

مسوول بخش مطبوعاتی نمایندگی کشورمان افزوده است: در میان قربانیان ناشی از اقدامات تروریستی این گروه، شهروندان بی گناه ایرانی و همچنین شهروندان کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز قرار دارند و بیش از چهار دهه است که سابقه خشونت و رفتار فرقه ای آنها‌ حتی اعضای آن را هم بی نصیب نگذاشته است. این گروه در دهه ۸۰ میلادی در خدمت جاه طلبی‌های توسعه‌طلبانه دیکتاتور سابق عراق بود و دامنه جنایات آنها علیه مردم ایران و عراق بسیار گسترده است لیکن با این وجود کشورهای غربی هنوز تمایلی به برخورد مشابه با این گروه تروریستی همانند برخورد با سایر گروه‌های ترور را ندارند و افزون بر آن برخی محافل سیاسی در آمریکا همچنان در وضعیت سرگشتگی بسر برده و برای این گروه جایگاهی قائل می شوند.

در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به اسناد و مواضع رسمی وزارت خارجه آمریکا در تائید سابقه اقدامات خشونت بار و تروریستی این گروه به ویژه همکاری با صدام حسین در سرکوب بی رحمانه قیام مناطق کرد نشین عراق در سال ۱۹۹۱ میلادی آمده است، وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است که دلیل نفرت ایرانی ها و عراقی ها از این گروه، سابقه رفتار جنایت آمیز آنان است.

کارشناس مطبوعاتی نمایندگی کشورمان همچنین فعالیت‌های فرقه‌گونه منافقین از قبیل جدایی فرزندان از پدر و‌ مادرانشان و طلاق اجباری را از جمله رفتارهای فرقه گونه این گروه برشمرده است که روزنامه‌نگاران، اندیشکده‌ها و برخی نهادهای دولتی کشورها نیز این رفتارهای فرقه ای را مورد توجه قرار داده اند.

در ادامه مقاله آمده است: سیاستمداران سابق آمریکا و لابی سازان مستقر در واشنگتن میلیون‌ها دلار از این گروهک دریافت کرده و منافقین توانسته اند از طریق آنچه که موسسه رند آن را فعالیت‌های فرقه‌ای، عضوگیری و استراتژی‌های روابط‌ عمومی فریب‌آمیز خوانده است، خود را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کنند.

در این مقاله ضمن اشاره به اینکه امروزه برخورد دوگانه با پدیده تروریسم بزرگترین چالشی است که تلاشهای بین المللی با آن روبروست آمده است: اگر قرار باشد سیاستمداران با توجه به منافع و بهره برداری های خاص حود با گروههای تروریستی گزینشی برخورد کنند، کشورهای زیادی از آنها الگو خواهند گرفت. بنابر این در نبرد علیه تروریسم نباید ملاحظات و سیاستهای دوگانه اعمال کرد بلکه لازم است به موضوع به عنوان یک ضرورت نگریست. در همین راستا معلوم نیست چرا سازمانی با چنین سابقه ای از خشونت‌، کاملا آزاد است تا در کشورهای غربی به فعالیت خود ادامه دهد و به دنبال تامین مالی فعالیت‌هایی با هزینه‌های چند میلیون دلاری باشد کاری که قطعا گروه‌هایی نظیر القاعده و بوکو حرام، آزادی انجام آن را ندارند.

در پایان مقاله نمایندگی کشورمان آمده است: بر پایه اصل جلوگیری از فرار از مجازات، باید عاملان اقدامات تروریستی به سزای اعمالشان برسند تا افراد زیادی که توسط این گروهک کشته شده و یا به شدت آسیب دیده‌اند و همچنین خانواده‌های آنها شاهد اجرای عدالت باشند. این در حالی است که امروز کشورهای غربی با شعار " جنگ علیه ترور " نه تنها اقدامی در محاکمه این افراد به عمل نمی‌آورند بلکه برعکس میزبانی آنها را نیز عهده‌دار شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز