خبرگزاری کار ایران

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایلنا:

رهبری به دلواپسان فهماندند که از ایجاد فضای سیاه و منفی پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۸۴

در عرصه بیرونی، پیام صحبت‌های رهبری این بود که کشورهای مقابل بدانند که مواضع و دیدگاه ایران یکسان است و تعدد نظری وجود ندارد / هرچند آمریکا گاهی تحت تاثیر فشارهای اسرائیل قرار می‌گیرد ولی با این حال آمریکا هم اراده لازم برای رسیدن به توافق را دارد.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: پیام صحبت‌های مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره‌کننده این است که به همه امور و مراحل در مذاکرات آگاه است و به دلواپسان و دل‌نگران‌ها فهماندند که از ایجاد فضای سیاه و منفی پرهیز کنند.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص مذاکرات وین۶ گفت: ‌ به نظر می‌آید که مذاکرات وین۶ از پیچیدگی‌ها و جزئیات بیشتری نسبت به مذاکرات قبلی برخوردار است.

وی با اشاره به طولانی بودن مذاکرات اظهار داشت: طولانی‌تر شدن مذاکرات مربوط به مرور جزئیات و تنظیم جزئیات بر روی متن توافق است و زمانی که اراده سیاسی در دو طرف وجود دارد امکان رسیدن به توافق نزدیک‌تر است.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به شرایط جهانی و منطقه‌ای تصریح کرد: شرایط و مسئله منطقه‌ای و جهانی که بخواهد در مسیر مذاکرات اخلالی ایجاد کند، بغیر از اعمال فشارهای رژیم صیهونیستی بر آمریکا وجود ندارد.

زنگنه درباره وجود اراده سیاسی در طرفین مذاکره خاطر نشان کرد: کشورهای عضو ۱ + ۵ تمایل دارند تا مذاکرات نتیجه بخش باشد. هرچند آمریکا گاهی تحت تاثیر فشارهای اسرائیل قرار می‌گیرد ولی با این حال آمریکا هم اراده لازم برای رسیدن به توافق را دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آیا طرف غربی از توهماتش دست برداشته است؟ ابراز داشت: طرف غربی در مذاکرات خواستار سطح غنی‌سازی پائین و میزان تعداد سانتریفیوژ کم است و استدلالش این است که ممکن است که ایران به سمت سلاح هسته‌ای حرکت کند. تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید صریحا و شفاف به ۱ + ۵ بگوید که ایران از نیازهایش نخواهد گذشت و مکانیزم بازرسی و نظارت آژانس نیز برای رفع این نگرانی‌هاست.

وی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره‌کننده یادآور شد: پیام صحبت‌های رهبری از دو منظر بیرونی و درونی قابل بررسی است.

این کارشناس مسائل بین‌المللی افزود: در عرصه بیرونی، پیام این صحبت‌ها این بود که کشورهای مقابل بدانند که مواضع و دیدگاه ایران یکسان است و تعدد نظر وجود ندارد.

زنگنه با بیان اینکه پیام رهبری در داخل این است که به همه امور و مراحل آگاه در مذاکرات است، گفت: ایشان به دلواپسان و دلنگران‌ها فهماندند که از ایجاد فضای سیاه و منفی پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز