خبرگزاری کار ایران

ظریف در جلسه عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر:

فشار و تحریم نگرانی ما نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۱۲

غرب از طریق تکیه بر بحثحقوق بشر، قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است و آن‌ها می‌خواهند دقیقاَ در جایی که ما می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم با بهانه‌های حقوق بشری نقش ما را خراب کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر گفت: امام خمینی اولین شخصیت مذهبی و سیاسی دنیا بود که تغییر وضعیت دوقطبی حاکم به جهان را درک و پیش‌بینی کرد و با ارسال نامه به گورباچف ایران را به یک کنش‌گر در صحنه بین‌المللی تبدیل کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف که در جلسه عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر سخنرانی می‌کرد با اشاره به این که غربی‌ها در پنجاه سال گذشته و به‌خصوص در دو دهه‌ای که از فروپاشی شوروی می‌گذرد از حقوق بشر در راستای اهداف خود استفاده کره‌اند گفت: غربی‌ها فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را پیروزی بزرگ لیبرال دموکراسی قلمداد و همه تلاش خود را کردند تا در همین وضعیت موقتی که خودشان هم می‌دانند موقت است دیدگاه‌های خود را درقالب‌های مختلف از جمله حقوق بشر نهادیه و القاء کنند و این وضعیت موقت را به دائمی بدل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف که دکتر جواد لاریجانی حامل آن برای رهبر شوروی بود گفت: حضرت امام(ره) در آن نامه به آقای گورباچف، در واقع آینده وضع جهان را پیش‌بینی کردند و در شرایطی که جهان هنوز در شرایط گذشته به سر می‌برد، ایشان کنش‌گری در آینده نظام جهانی را آغاز کرده بود و این از برجستگی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد امام(ره) و انقلاب اسلامی ما بود که از همان زمان بازی نقش‌آفرینی جهان بعدی را شروع کرده بودند.

وزیر امور خارجه گفت: در جهان انتقالی اولین کسی که شرایط ویژه را درک کرد حضرت امام(ره) بود. ایشان به خوبی فهمید در این بازی ایران خارج از ظرف قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی می‌تواند نقش‌آفرینی کند، چرا که ما یک دیدگاه فرهنگ محور داریم و در این دنیا حرف جدید داشتن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او اضافه کرد: غرب از طریق تکیه بر بحثحقوق بشر، قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است و آن‌ها می‌خواهند دقیقاَ در جایی که ما می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم با بهانه‌های حقوق بشری نقش ما را خراب کنند.

ظریف در ادامه افزود: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نشان داده است که کشوری ویژه، منحصر به فرد و دارای تفکر و صاحب پیام جهانی برای بشریت است و آن چه آمریکایی‌ها را اذیت می‌کند این است که ما می‌گوییم پیام جهانی داریم و یکی از دلایل اصلی فشارهای مختلف و از جمله فشارهای حقوق بشر بر کشور ما همین موضوع است.

وی در ادامه با اشاره به وجود فشارها و تبعیضات جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: فشار و تحریم نگرانی ما نیست، ما در حوزه‌هایی که حرف برای زدن داریم و دیدگاهی برای ارائه کردن داریم تعلل نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه سپس به فرمایش مقام معظم رهبری پیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری قبل از انتخابات بحثحق‌الناس را مطرح کردند، این حرف نو، علمی و آکادمیک در عرصه حقوق بشر است که شما می‌توانید فوق همه نظارت‌ها و مکانیزم‌های نظارتی رایج یک نظارت بالاتر داشته باشید و در واقع بحثحق‌الناس یک مبنای جدید حقوقی در سطح بین‌المللی می‌تواند باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز