خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران در اسلوونی با رئیس پارلمان این کشور

کد خبر : ۱۷۷۱۶۸

مرتضی درزی رامندی در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر سازنده‌هیات پارلمانی – تجاری اسلوونی به ایران در اردیبهشت ماه سال جاری، آمادگی سفارت کشورمان را برای پیگیری مشترک با طرف اسلوونیایی جهت پیشبرد عملی تفاهمات و توافقات فیمابین اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی با رئیس پارلمان این کشور در لوبلیانا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات دیدار اخیر رئیس پارلمان اسلوونی به همراه هیات تجاری – اقتصادی این کشور از ایران و گفت‌وگوهای صورت گرفته در خلال این سفر پیرامون گسترش روابط دو جانبه و بسط همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین ضمن ابراز رضایت از نتایج حاصله، بر ضرورت پیگیری و برنامه‌ریزی جهت تحقق عملی توافقات تاکید کردند.

یانکو ویر، با مثبت ارزیابی کردن سفرش به تهران، تصریح کرد: نتایج حاصله از سفر اخیر به تهران از جمله در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را به مسئولین ذی‌ربط در اسلوونی منتقل کرده‌ام و لازم است با پیگیری مستمر امور، پویایی روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری تداوم یابد و بر نقش و اهمیت همکاری‌های فرهنگی نیز تاکید زیادی داریم.

وی خواستار ابلاغ سلام‌های گرم خود و همچنین تبریک به علی لاریجانی به مناسبت انتخاب مجدد به ریاست مجلس شورای اسلامی شد و اهمیت تداوم سفرهای متقابل پارلمانی را نیز خاطر نشان ساخت.

مرتضی درزی رامندی هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر سازنده‌هیات پارلمانی – تجاری اسلوونی به ایران در اردیبهشت ماه سال جاری، آمادگی سفارت کشورمان را برای پیگیری مشترک با طرف اسلوونیایی جهت پیشبرد عملی تفاهمات و توافقات فیمابین اعلام کرد.

رامندی همچنین در دیداری جداگانه با زوران یانکوویچ شهردار لوبلیانا گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار که شهردار لوبلیانا توضیحاتی در خصوص اقدامات این شهرداری در زمینه های نگهداری، توسعه، عمران، نظافت، توسعه فضاهای سبز و امکانات برای ورزشهای عمومی و مردمی و در عین حال حفظ ساختار تاریخی و سازه های مدرن بطور متوازن و نیز برنامه های فرهنگی برای شهروندان در شهر لوبلیانا ارائه نمود، طرفین بر اهمیت دیدارهای متقابل مسئولین شهرداری از پایتختهای دو کشور و تبادل تجربیات تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز