خبرگزاری کار ایران

دیدار هیات گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با سخنگوی وزارت خارجه

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۴۰۹

سیاست جمهوری اسلامی ایران تحکیم صلح و ثبات در منطقه است و ایران در این فرایند علاوه بر تقویت همکاری و رایزنی با کشورهای همسایه به عنوان اولویت اول، با کشورهای دوست در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی نیز همکاری و رایزنی دارد.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه در دیدار صبح امروز هیات پارلمانی رومانی گفت، سابقه روابط دو کشور، که فراتر از یک قرن شده است، سرمایه‌ای ارزشمند برای پایه‌ریزی دور جدید همکاری‌های دو کشور است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در تعمیق و توسعه روابط دو کشور در تمامی ابعاد را بی‌بدیل دانست و گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی ظرفیت خوبی برای کمک به پیشرفت همه جانبه روابط و ارتباط میان ملت‌هاست.

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ژئواستراتژیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و ماورای قفقاز گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران تحکیم صلح و ثبات در منطقه است و ایران در این فرایند علاوه بر تقویت همکاری و رایزنی با کشورهای همسایه به عنوان اولویت اول، با کشورهای دوست در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی نیز همکاری و رایزنی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد سفر هیات گروه دوستی پارلمانی رومانی به جمهوری اسلامی ایران در توسعه و گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف نقش خوب خود را ایفا کند.

سناتور سورین اشتفان روشکا استانسکو، رییس گروه دوستی ایران و رومانی دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای این سفر را فراتر از تصور ارزیابی کرد و گفت: ایران و رومانی دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری هستند و با فعال‌سازی بخش‌های خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی و می‌توان فصل جدیدی از روابط دو کشور را ترسیم کرد.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های مهم و پرمخاطب رومانیایی در ترکیب هیات اظهار امیدواری کرد با توجه به سطح خوب دیدارها و دستاوردهای این سفر، گزارش‌های خبری خوبی در مطبوعات و رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری رومانی در رابطه با ایران منتشر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز