خبرگزاری کار ایران

تسلیم پیام کتبی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به مفتی اعظم لبنان

کد خبر : ۱۶۲۵۲۷

رکن‌آبادی در این دیدار، مواضع مثبت و سازنده مفتی اهل سنت لبنان در جهت تقویت وحدت ملی در لبنان را مهم برشمرد و حفظ استقرار در لبنان را در شرایط حساس کنونی منطقه ضروری دانست.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با شیخ محمد رشید قبانی مفتی کل اهل سنت لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به تشکیل دولت جدید لبنان و آ‌غاز روند انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، به برگزاری کنفرانس «دفاع از مسجدالاقصی و قدس شریف» ‍، که از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می‌شود، اشاره و پیام دعوت کتبی آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای مفتی کل اهل سنت لبنان را تسلیم وی کرد.

رکن‌آبادی همچنین در این دیدار، مواضع مثبت و سازنده مفتی اهل سنت لبنان در جهت تقویت وحدت ملی در لبنان را مهم برشمرد و حفظ استقرار در لبنان را در شرایط حساس کنونی منطقه ضروری دانست.

محمد رشید قبانی نیز با ابلاغ سلام‌های گرم خود به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم کشورمان، از دعوت آیت‌الله اراکی جهت حضور در کنفرانس فوق تشکر و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران همواره منادی وحدت مسلمانان بوده و موضوع فلسطین همواره در دستور کار ایران اسلامی قرار داشته است و این امر مایه تقدیر است.

مفتی کل اهل سنت لبنان با اشاره به وضعیت سوریه و لبنان گفت: لبنان در طول تاریخ هیچ‌گاه به دام تکفیر نیفتاده و تکفیری‌ها در این کشور جایگاهی ندارند. جهان اسلام اکنون شرایط سختی را تجربه می‌کند و لازم است کشورهای اسلامی برای حل آن چاره‌ای بیندیشند و اجازه ندهند موضوع فلسطین از اذهان مسلمانان زدوده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز