خبرگزاری کار ایران

ملاقات سفیر ایران با وزیر گردشگری لبنان

کد خبر : ۱۶۱۹۲۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران از وزیر گردشگری لبنان برای سفر به کشورمان در رأس هیأتی مرکب از مسوولان و شرکت‌های خصوصی فعال در امر گردشگری لبنان دعوت کرد.

سفیر ایران در لبنان با میشل فرعون، وزیر گردشگری این کشور ملاقات و ضمن تسلیم پیام تبریک رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مناسبت انتخاب وی به عنوان وزیر جدید جهانگردی لبنان، درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، غضنفر رکن‌آبادی در این دیدار با اشاره به پیشینه همکاری‌ها از جمله سند موافقت‌نامه همکاری گردشگری میان دو کشور و برنامه اجرایی امضاء شده آن در سال ۸۹ و هم‌چنین برگزاری اولین نشست کمیته فنی گردشگری بین دو کشور در تهران در سال ۹۱، آمادگی طرف ایرانی برای برگزاری دومین نشست کمیته فنی گردشگری بین دو کشور در بیروت را اعلام کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین از وزیر گردشگری لبنان برای سفر به کشورمان در رأس هیأتی مرکب از مسوولان و شرکت‌های خصوصی فعال در امر گردشگری لبنان دعوت کرد.

میشل فرعون، وزیر گردشگری لبنان نیز با تشکر از پیام تبریک همتای ایرانی خود، به سفر تعداد زیاد گردشگران ایرانی به لبنان در سال‌های گذشته اشاره و آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌های گردشگری بین دو کشور اعلام کرد.

وزیر گردشگری لبنان مشکلات ناشی از کاهش تعداد جهانگردان خارجی به لبنان به دلیل بحران سوریه و بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی داخلی لبنان را تشریح و استقرار دولت جدید و تلاش‌های به‌عمل آمده برای تثبیت اوضاع امنیتی در کلیه مناطق لبنان را توأم با موفقیت خوانده و ابراز امیدواری کرد در پرتو اتخاذ سیاست‌های جدید شرایط برای رونق مجدد صنعت گردشگری لبنان فراهم شود.

او آمادگی وزارت متبوع خود را برای برگزاری دومین کمیته فنی گردشگری بین دو کشور در بیروت و هم‌چنین سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان به لبنان را اعلام کرد.

وزیر لبنانی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در رأس هیأتی از شرکت‌های گردشگری لبنانی به تهران سفر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز