خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با رییس جمهور اندونزی:

مانعی برای گسترش همه جانبه روابط تهران - جاکارتا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۱۶

جمهوری اسلامی ایران مصمم به پایان دادن بحران غیر ضروری هسته ای است. / تهران معتقد است بر پایه اشتراکات بسیار زیاد موجود، می توانیم در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی فعالیت داشته و همکاری در همه زمینه ها را ارتقا بخشیم.

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در جاکارتا با سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهور اندونزی ملاقات و پاسخ کتبی دکتر روحانی به دعوت رسمی همتای اندونزیایی برای سفر به اندونزی را به وی تسلیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن ابلاغ پیام دوستی دکتر روحانی، پاسخ کتبی رییس جمهور ایران به دعوت رسمی همتای اندونزیایی برای سفر به جاکارتا را به یودهویونو تسلیم کرد.

دیپو عالم دبیر هیات دولت و فرستاده ویژه رییس جمهور اندونزی بهمن ماه امسال با سفر به تهران از دعوت یودهویونو از رییس جمهوری ایران برای سفر به جاکارتا خبر داده بود.

وزیر امور خارجه با اظهار اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اندونزی اهمیت زیادی قایل است، تصریح کرد: هیچ مانعی بر سر گسترش همه جانبه روابط تهران - جاکارتا وجود ندارد.

وی مشترکات دو کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تهران معتقد است بر پایه اشتراکات بسیار زیاد موجود، می‌توانیم در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین المللی فعالیت داشته و همکاری در همه زمینه‌ها را ارتقا بخشیم.

ظریف ابراز امیدواری کرد ظرفیت دو کشور مهم جهان اسلام برای کمک به تقویت وحدت اسلامی و حل مشکلات و معضلات جهان اسلام از جمله فرقه گرایی و افراطی گرایی بیش از پیش به کار گرفته شود.

وی همکاری‌های ایران و اندونزی در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و گاز را خوب و رو به توسعه بر شمرد و تقویت سرمایه گذاری و همکاری‌های بانکی را از جمله فرصت‌های پیش رو دانست.

وزیر امور خارجه در این ملاقات رویکرد و دیدگاه‌های کشورمان در زمینه مذاکرات هسته‌ای را تشریح و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به پایان دادن بحران غیر ضروری هسته‌ای است.

وی همچنین حل بحران‌های منطقه‌ای بر مبنای راه حل سیاسی را گزینه عاقلانه مبتنی بر واقع بینی توصیف کرد و گفت: دو کشور ایران و اندونزی با توجه اشتراک نظر که مخالفت با استفاده از زور و همچنین حمایت اندونزی از ملت فلسطین است می‌توانند مشورت و رایزنی‌های خود را بیش از پیش افزایش دهند و تعامل میان دو کشور به عنوان دو عضو جنبش عدم تعهد و دی هشت اثر مثبت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در بر داشته باشد.

یودهویونو رییس جمهور اندونزی نیز در این ملاقات تاکید کرد روابط دو کشور رو به پیشرفت است و فرصت‌های زیادی داریم که باید شناخته شود.

وی با اشاره به دعوت بعمل آمده از دکتر روحانی برای سفر به اندونزی این سفر را نقطه عطفی در همکاری‌های آتی دو کشور بر شمرد.

رییس جمهور اندونزی نقش اندونزی و ایران برای کمک به حل و فصل بحران‌ها و مشورت و همکاری بیشتر دو کشور را مهم توصیف کرد.

وی همکاری دو جانبه در ابعاد مختلف را مناسب خواند و حوزه‌های سرمایه گذاری، انرژی و تجارت، علمی و تکنولوژیکی را از جمله زمینه‌های مستعد و فرصت پیش رو ارزیابی کرد.

رییس جمهور اندونزی مشورت میان ایران و اندونزی به عنوان دو کشور موثر مسلمان برای ایفای نقش و مشارکت جهان اسلام در حل و فصل معضلات جهانی را یک ضرورت دانست.

وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه ظهر امروز در مراسم نمازجمعه جاکارتا نیز حضور یافتند.

پیش از مراسم نماز جمعه، هیات ایرانی از مسجد استقلال بزرگ‌ترین مسجد اندونزی که محل برگزاری نماز جمعه می‌باشد، بازدید کردند.

ظریف در پایان مراسم نماز جمعه طی سخنان کوتاهی برای وحدت جهان اسلام دعا کرد و وحدت مسلمان را تنها راه غلبه بر مشکلات دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز