خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس سوریه:

سوریه الگوی همزیستی مسالمت آمیز گروههاست

کد خبر : ۱۴۶۹۱۲

امروز در اتحادیه ما کشورهایی عضو هستند که همه‌گونه جنایت علیه ما مرتکب می‌شوند، تحت شعار حمایت از دموکراسی در امور داخلی ما دخالت می کنند و مشروعیت حکومت ما را زیر سئوال می‌برند.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه بر همزیستی مسالمت آمیز میان همه فرق و طوایف تاکید کرد و گفت: کشور من نهاد این همزیستی مسالمت آمیز است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جهان الحام رئیس مجلس سوریه در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با ابلاغ درود عربی و اسلامی ملت صبور و شکیبای سوریه اظهار داشت: ملت پایدار ما در برابر تروریزم بین‌المللی قد علم کرده و با جنگی جهانی روبرو شده است. رویارویی با کسانی که با استفاده از ابزار گوشتخواران و آدمکشان علیه ما می جنگند و غرب و آمریکا از انها حمایت می کند تا زیرساخت‌های کشور ما را از بین ببرند و بافت جمعیتی هم پیوسته هزاران ساله کشور ما را نابود کنند.

وی افزود: در منطقه ای مالامال از کشمکش، کشور ما الگوی همزیستی مسالمت آمیز میان همه فرقه ها و طوایف است ما توافق کردیم که به امور کشورهای دیگر دخالت نکنیم، اما امروز در اتحادیه ما کشورهایی عضو هستند که همه‌گونه جنایت علیه ما مرتکب می‌شوند، تحت شعار حمایت از دموکراسی در امور داخلی ما دخالت می کنند و مشروعیت حکومت ما را زیر سئوال می برند، این امر نه با منشور سازمان ملل نه بامنشور سازمان همکاری های اسلامی سازگار نیست آنها دخالتهای نظامی از طریق اعزام گروههای تکفیری به سوریه را سامان دادند.

محمد جهان الحام اضافه کرد: براساس آمار خود غربیها ۴۰ هزار نفر از ۸۳ کشور دنیا به سوریه اعزام شده اند، ما امروز به گسترش ارزشهای و الای اسلام و گفتگوی تمدنها پایبند هستیم، در حالیکه امروز کشورهای مسلمانی را می بینیم که میلیاردها دلار هزینه می کنند تا مسلمانان همدیگر را بکشند، فتواهای جهاد علیه سوریه صادر می کنند وما هرگز از منبرهای آنان نشنیدیم که فتوایی برای مقابله با اسرائل صادر شود.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به اخبار کذب و اتهامات مطروحه درباره کشور خود ادامه داد: تروریست ها در حالی به مساجد کلیسا‌ها و کارخانه های ما حمله کردند و آنر ا ویزان نمودند که غرب استعماری و گروههای تکفیری مسبب آن هستند. ما به سیستم بهداشتی خود می بالیم که آموزش پزشکی رابرای همه آحاد ملت قرارداده است، سوریه اینگونه است و همینگونه خواهد ماند و ملت ما سوریه ای دیگر و سوریه ای را که توسط بوق های استعمار گر تبلیغ می شود را نمی پذیرند.

وی افزود: در برابر چنین رخداد هایی دولت ما با احساس مسولیت برنامه های گسترده ای را برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه تدارک دیده و دست به اصلاحات سیاسی در قانون اساسی زده و بر تکثر گرایی و تشریک مساعی همه اقشار مردم اصرار برای گفتگوی های سیاسی و یافتن راه حل سیاسی است.

محمدجهان الحام ادامه داد نمایندگان معارضه کسانی هستند که توسط آمریکا انتخاب شده اند و قدرتی برای تصمیم گیری ندارند مگر با استعلام از سفیر سابق امریکا دردمشق. ما به دنبال راه حل سیاسی هستیم که با پرهیز از ویرانی وحدت سرزمین ما را تضمین کند آینده سوریه به دست خود مردم سوریه و از رهگذر صندوق رای عبور می کند نه از طریق تفتگهای بیگانه و بمب سلاحهای غربی.

رئیس مجلس سوریه در پایان با بیان اینکه ما امروز دربرابر یک آزمون واقعی در برابر آنچه در سوریه می گذرد قرار گرفته ایم با درخواست از کشورها برای موضع گیری دربرابر موج اعزام تروریست به سوریه خطر آنرا نه منحصر به سوریه بلکه دامنگیر کل منطقه دانست و اظهار داشت: اگراز مسئولیت خود دست بکشیم زمینه را برای گسترش تروریزم فراهم می کنیم. همچنین از تلاشهای جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بخاطر مواضع آنها مبنی بر یکپارچگی ملت مسلمان قدر دانی می کنم و تلاش ریاست مجلس شورای اسلامی ایران رابه خاطر این نشست ارج می نهم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز