خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیداِر رییس مجلس ملی آذربایجان:

باید برای وحدت بیشتر امت اسلام تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۰۸

ما دیدار اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان را دیداری تاریخی و نقطه عطفی در روابط دو کشور می‌دانیم. وی در این راستا تاکید کرد: باید روابط اقتصادی دو کشور را نیز گسترش دهیم و امیدواریم با پشتیبانی‌های دولت جنابعالی این مهم محقق شود.

رییس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی آذربایجان گفت: روابط با کشور دوست و برادر آذربایجان برای ما اهمیت دارد و باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توسعه یابد.

به گزارش ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به دیدار رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس داووس و اینکه امنیت آذربایجان برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تصمیمات و توافقات مهمی در این دیدار اتخاذ شد که باید عملی شوند.
رییس جمهوری با بیان ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی گفت: لزوم تحرکی جدید برای وحدت جهان اسلام احساس می‌شود و ما برای این هدف تلاش خواهیم کرد.

رییس مجلس ملی آذربایجان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهوری کشورش به دکتر روحانی گفت: ایران و آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و باید روابط خود را در همه زمینه‌ها هرچه سریع‌تر گسترش دهند.

وکتای اسدوف گفت: ما دیدار اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان را دیداری تاریخی و نقطه عطفی در روابط دو کشور می‌دانیم.
وی در این راستا تاکید کرد: باید روابط اقتصادی دو کشور را نیز گسترش دهیم و امیدواریم با پشتیبانی‌های دولت جنابعالی این مهم محقق شود.

رییس مجلس ملی آذربایجان افزود: سخنرانی جنابعالی پیام ویژه‌ای برای دنیای اسلام داشت و ما امیدواریم سخنرانی جنابعالی برای دنیای اسلام سرآغاز فصل جدیدی باشد.

اسدوف گفت: دین اسلام دین دوستی و برادری است، اما کسانی هستند که چهره دیگری از اسلام ارائه می‌دهند؛ لذا باید به دنیا نشان دهیم که این چهره واقعی دین اسلام نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز