خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدارِ رییس مجلس ملی ترکیه:

روابط ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها در حال توسعه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۸۴

روحانی در این دیدار با اشاره به اینکه توافقات خوبی در سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران میان دو کشور به عمل آمد، ابراز امیدواری کرد این توافقات به بهبود روابط دو کشور کمک کند.

رییس‌جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی ترکیه مناسبات دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار با اشاره به اینکه توافقات خوبی در سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران میان دو کشور به عمل آمد، ابراز امیدواری کرد این توافقات به بهبود روابط دو کشور کمک کند.

رییس جمهور با اشاره به سوابق طولانی و تاریخی دوستی و همسایگی میان ایران و ترکیه گفت: روابط ایران در طول چند ماه گذشته در همه زمینه‌های مختلف با ترکیه در حال توسعه است.

رییس مجلس ملی ترکیه: گسترش روابط ایران و ترکیه نقش به سزایی در جهان اسلام خواهد داشت

رییس مجلس ملی ترکیه نیز در این دیدار سلام و احترام رییس جمهوری و نخست وزیر کشورش را به دکتر روحانی ابلاغ کرد و گفت: مفتخر هستیم که جنابعالی را در ترکیه زیارت کنیم.

جمیل چیچک گفت: تصمیم‌های مهمی در سفر نخست وزیر ترکیه به ایران گرفته شد و مصمم هستیم هر چه سریع‌تر این تفاهمات اجرایی و عملیاتی شود.

رییس مجلس ملی ترکیه اظهار کرد: امیدوارم اولین نشست شورای عالی سیاسی دو کشور در سفر جنابعالی به ترکیه برگزار شود.
جمیل چیچک با اشاره به سخنان دکتر روحانی در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت: ما در جهان اسلام با مشکلاتی روبرو هستیم و دو کشور ایران و ترکیه که نقشی کلیدی در منطقه دارند باید با هم در جهت حل آن‌ها تلاش کنند.

رییس مجلس ملی ترکیه با بیان اینکه گسترش روابط ایران و ترکیه نقش به سزایی در منطقه و جهان اسلام خواهد داشت، گفت: اگر مسلمانان برای حل مشکلات جهان اسلام سعی نکنند دیگران در مسائل جهان اسلام دخالت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز