خبرگزاری کار ایران

در ارتباط با ربایش ۵ مرزبان ایرانی؛

سفیر پاکستان بار دیگر به وزارت خارجه احضار شد

کد خبر : ۱۴۶۵۷۶

جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با هر ابزار و عملیات لازم نسبت به برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور و مبارزه با اشرار و گروهک‌های تروریستی با طرف پاکستانی همکاری کند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه با دعوت سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه، بر ضرورت پیگیری مجدانه موضوع ربایش پنج تن از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی جکیگور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور در این دیدار با یادآوری وضعیت غیرقابل قبول اقدامات امنیتی و حفاظتی طرف پاکستانی در نقاط مشترک مرزی دو کشور برای مبارزه با تردد اشرار و اقدامات تروریستی گروهک‌ها، لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن نیروهای ربوده شده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین تحویل عوامل و مجرمان این اقدامات تروریستی که اینک در خاک پاکستان مستقر هستند را خواستار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه هم‌چنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با هر ابزار و عملیات لازم نسبت به برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور و مبارزه با اشرار و گروهک‌های تروریستی با طرف پاکستانی همکاری کند.

سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف درباره بروز این حادثه و با اشاره به حضور هیات ایرانی در شهر کویته پاکستان برای برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک مرزی قول داد تا ضمن انتقال مراتب به دولت متبوع خود، ‌‌نهایت سعی و تلاش برای حل و فصل این موضوع و جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی را از سوی دولت پاکستان پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز