خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با نخست‌وزیر اسبق ایرلند:

ایران به تعهدات خود پایبند است اما به آمریکا اعتمادی ندارد

کد خبر : ۱۴۲۹۸۶

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و با گفت‌وگو میان گروه‌های سوری تاکید داشت.

برتی آهرن، نخست‌وزیر اسبق ایرلند پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور بر لزوم گسترش ارتباطات دوستانه تهران دوبلین در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی همواره از برقراری تعاملات و ارتباطات سازنده و توام با احترام و منافع متقابل با دیگر کشور‌ها حمایت می‌کند.

وی بر این اساس بر نقش موثر و سازنده همکاری‌های پارلمانی دو کشور در بسط و توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین تاکید کرد و گفت: مجالس ایران و ایرلند می‌توانند نقش بسیار موثری در جهت تسهیل روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون ایفا کنند و این امر مستلزم افزایش ارتباطات پارلمانی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات اخیر ایران و گروه ۱ + ۵، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است اما به آمریکا اعتمادی ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت افغانستان پس از خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور، گفت: برقراری امنیت پایدار در افغانستان بر اساس مشارکت همه اقوام و گروه‌ها در ساختار قدرت و عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور امکان‌پذیر است.

بروجردی در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و با گفت‌وگو میان گروه‌های سوری تاکید داشت.

برتی آهرن نخست‌وزیر اسبق ایرلند نیز در ادامه همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه مسئولان ایرلند قرار دارد.

وی همچنین بر اهمیت گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون به ویژه در مسائل منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: کمک به حل مشکلات در منطقه از جمله در افغانستان، عراق و سوریه نیازمند همکاری و رایزنی بیشتر دو کشور است.

نخست‌وزیر اسبق ایرلند با ابراز تاسف از کارشکنی آمریکا بر سر حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲، گفت: حل بحران سوریه نیازمند اجماع جهانی با مشارکت همه کشور‌ها از جمله ایران است.

وی در پایان بر لزوم رایزنی هر چه بیشتر مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کر

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز