خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

احتمال تمدید توافق شش ماهه ایران و ۱ + ۵ دور از ذهن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۳۹

همانطور که در برنامه اقدام مشترک آمده است٬ این دوره شش ماه را می‌توان با توجه به رضایت دو طرف تمدید کرد. اما با توجه داشته باشیم که مذاکرات هنوز آغاز نشده است بنابراین در مرحله تصمیم‌گیری قرار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که تمدید توافق شش ماهه بین ایران و گروه ۱ + ۵ دور از ذهن نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا٬ «جن ساکی» در نشست خبری روزانه خود با اشاره به سخنان اخیر «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر احتمال تمدید توافق شش ماهه ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: «همانطور که در برنامه اقدام مشترک آمده است٬ این دوره شش ماه را می‌توان با توجه به رضایت دو طرف تمدید کرد. اما با توجه داشته باشیم که مذاکرات هنوز آغاز نشده است بنابراین در مرحله تصمیم‌گیری قرار نداریم.»

اشتون پیش از این در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که مذاکرات با ایران تا هر زمان که لازم باشد و حتی اگر منجر به تمدید ضرب‌الاجل شش ماهه شود٬ ادامه خواهد یافت.

وی با دشوار ارزیابی کردن مذاکرات با ایران٬ گفت: «ما در این رابطه هیچ تضمینی نداریم و برای رسیدن به یک توافق درست تا هر زمان که لازم باشد٬ وقت می‌گذاریم.»

ساکی همچنین از حمایت «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا از در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال ایران استقبال کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز