خبرگزاری کار ایران

رییس شورای عالی صلح افغانستان با ظریف دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۰

جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود و از صلح و امنیت در این کشور حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز شنبه با صلاح‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان و جانشین رییس جمعیت اسلامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد برهان‌الدین ربانی و نقش و جایگاه برجسته‌ وی در صحنه سیاسی افغانستان، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از وحدت و یکپارچگی و روند توسعه سیاسی واقتصادی این کشور تاکید کرد.

وی در این دیدار همچنین حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را از تلاش‌های ‌جاری از سوی شورای عالی صلح افغانستان در جهت تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم رایزنی و مشورت‌ها بین مسئولین دو کشور دراین راستا مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین نقش نخبگان سیاسی و فرهنگی به ویژه علماء جهت هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان و حفظ انسجام و همبستگی آحاد مردم افغانستان به خصوص در آستانه برگزاری ریاست جمهوری در این کشور را ضروری دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود و از صلح و امنیت در این کشور حمایت می‌کند.

صلاح‌الدین ربانی در این دیدار با تسلیت درگذشت والده دکتر ظریف، گزارشی از روند تحولات کشورش و همچنین تلاش‌های شورایعالی صلح افغانستان برای تقویت و تثبیت روند ثبات سیاسی در این کشور ارائه کرد.

وی همچنین با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان، تداوم این حمایت‌ها را در عرصه‌ها و مجامع بین‌المللی خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری چندین دور نشست نخبگان فرهنگی و علمای اسلامی در جهت کمک به صلح و آرامش در افغانستان، تداوم تلاش‌های شورای عالی صلح افغانستان از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و سایر سازمان‌های فعال در این زمینه درجهت بهره‌گیری از نقش و نفوذ علماء و شخصیت‌های اسلامی برای کمک به حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرار داد.

رییس شورای عالی صلح افغانستان همچنین از حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ ابراز خرسندی کرد و این دستاورد را به مردم و دولت ایران تبریک گفت و نسبت به حصول نتایج و دستاوردهای بیشتر از سوی ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای منافع و مصالح ملی ایران اسلامی ابراز اطمینان نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز