خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با میشل سلیمان:

رمز سعادت لبنان وحدت ملی این کشور است

کد خبر : ۱۳۶۶۸۹

وضعیت آینده سوریه را صرفاً مردم این کشور در پای صندوق رای تعیین خواهند کرد / لبنان باید مظهر همکاری باشد و نه صحنه رقابت.

وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی سیاسی و پارلمانی به بیروت سفر کرده است پیش از ظهر امروز - دوشنبه - با میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات ابعاد مختلف مناسبات دو کشور، تحولات لبنان، منطقه و به‌ویژه بحران سوریه مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان، با ابلاغ سلام دکتر روحانی، رییس‌جمهور کشورمان به رییس‌جمهور لبنان و با ابراز امیدواری برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هیچ مانعی برای همکاری‌های دو کشور در حوزه روابط دوجانبه و هم‌چنین همکاری‌های گسترده منطقه‌یی وجود ندارد.

او با تشریح دیدگاه‌های دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و در چارچوب تعامل سازنده، بر عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات و آرامش در منطقه تأکید کرد.

ظریف با مهم خواندن تحولات لبنان ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طیف‌ها و جریان‌های فکری، سیاسی و مذهبی امنیت و آرامش در صحنه داخلی لبنان تأمین شود.

وی رمز سعادت لبنان را وحدت ملی این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که لبنان مظهر همکاری باشد و نه صحنه رقابت.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از توفیق دولت لبنان در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، از اقدام سریع دولت و ارتش لبنان در شناسایی و دستگیری طراح انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز تشکر و قدردانی کرد.

ظریف هم‌چنین در این دیدار با تشریح دستاوردهای مذاکرات هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ و آثار ارزنده منطقه‌یی و بین‌المللی آن، صهیونیست‌ها را تنها گروه نگران از این توافق نامید که البته آن نیز خواست همیشگی رژیم صهیونیستی در وجود کشمکش و بحران در منطقه است.

وزیر امور خارجه درباره سوریه اظهار کرد: وضعیت آینده سوریه را صرفاً مردم این کشور در پای صندوق رای تعیین خواهند کرد.

میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌ها و درودهای خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس‌جمهور، با استقبال از رویکرد دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و ابراز تأسف عمیق از حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، بر عزم دولت و نهادهای لبنان برای پیگیری موضوع تأکید کرد.

رییس‌جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد که نشست «ژنو ۲» با گشایش برای بحران سوریه و خروج این کشور از شرایط موجود همراه شود.

وی هم‌چنین با توجه به فضای داخلی لبنان، تلاش‌های دولت برای وحدت گروه‌های مختلف این کشور را تشریح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز