خبرگزاری کار ایران

جان کری:

از ایران می‌خواهم به جمع ۳۰ کشور حاضر در نشست ژنو۲ بپیوندد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۵۹

اگر ایران با توافقات صورت گرفته در نخستین کنفرانس ژنو درباره سوریه از جمله با تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور موافقت کند، می‌تواند در نشست ژنو۲ حضور داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که اگر ایران با تصمیم‌های اتخاذ شده در کنفرانس ژنو ۱موافقت کند، واشنگتن آماده است که از این کشور برای شرکت در نشست ژنو۲ دعوت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایتارتاس، «جان کری» پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه در جمع خبرنگاران گفت: «اگر ایران با توافقات صورت گرفته در نخستین کنفرانس ژنو درباره سوریه از جمله با تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور موافقت کند، می‌تواند در نشست ژنو۲ حضور داشته باشد.»

وی ادامه داد: «ایران باید به طور رسمی اعلام کند که آیا با تصمیم‌های این کنفرانس موافق است یا نه. اگر ایران به این چارچوب متعهد باشد، آمریکا نیز حضور این کشور در نشست ژنو ۲ را تایید خواهد کرد».

کری افزود: «از ایران می‌خواهم که به جمع ۳۰ کشور حاضر در مذاکرات صلح درباره سوریه بپیوندد؛ این یک دعوت رسمی است».

وزیر خارجه روسیه نیز پس از دیدار با همتای آمریکایی‌ خود در پاریس گفت که ایران و عربستان سعودی باید به نشست ژنو ۲ درباره سوریه دعوت شوند.

بر اساس این گزارش، کنفرانس بین المللی صلح سوریه از ۲۲ ماه ژانویه آغاز به کار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز