خبرگزاری کار ایران

رایزنی سفیر ایران با رئیس مجلس و نایب رئیس مجلس اعلای لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۹

تمامی عملیات‌های تروریستی چند ماه گذشته در لبنان در راستای منافع رژیم صهیونیستی و به منظور ایجاد تفرقه در لبنان شکل گرفته و از منشاء واحدی سرچشمه می‌گیرد.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.
به گزارش ایلنا‏، نبیه بری رئیس مجلس لبنان ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته در ضاحیه بیروت اظهار داشت: گروه‌های تروریستی با انجام عملیات‌های انفجاری در مناطق مختلف لبنان و با ترور شخصیت‌های سیاسی از هر دوجریان ۸ و ۱۴ مارس درصدد ایجاد فتنه و جنگ داخلی در لبنان هستند. از این رو حفظ وحدت و هوشیاری در مقابله با این توطئه دشمنان امری ضروری و مسئولیتی همگانی است.
غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با محکوم کردن عملیات‌های تروریستی اخیر در طرابلس و ضاحیه بیروت و همچنین ترور محمد شطح وزیر دارایی سابق لبنان و عملیات تروریستی در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران‏، اظهار داشت: همه این عملیات‌ها تنها برای رسیدن به یک هدف یعنی ایجاد فتنه داخلی صورت گرفته و طرح پشت پرده همه این اقدامات تروریستی یک طرف یعنی رژیم صهیونیستی و ایادی آن می‌باشد که توسط گروه‌های تکفیری تروریست طرح‌های خود را اجرا می‌کنند.

ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفتگو کرد.

شیخ عبدالامیر قبلان در این ملاقات با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در ضاحیه بیروت و ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات تروریستی اظهار داشت: کسانی که اقدام به چنین عملیات تروریستی می‌کنند و خون مردمان بی‌گناه را می‌ریزند، هیچ نشانه‌ای از انسانیت نداشته و به هیچ دینی اعتقاد ندارند. آنان نه از دین چیزی می‌فه‌مند و نه از انسانیت.
نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به وضعیت نابسامان داخلی لبنان اظهار داشت: لبنان نیازمند تجدید ساختار سیاسی خود بوده تا بتواند با قدرت از ورود تروریست‌ها به داخل کشور جلوگیری کند و در راستای خدمات رسانی به مردم گام بردارد.
شیخ عبدالامیر قبلان با اشاره به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: متاسفانه کشورهای منطقه هیچ توجهی به مسئله فلسطین نداشته و ملت مظلوم فلسطین را در مقابل رژیم صهیونیستی تنها گذاشته‌اند در حالی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده است.
وی افزود: ما همواره بر ایستادگی خود در کنار جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده و بدان افتخار می‌کنیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این ملاقات ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات منطقه بر ضروروت هوشیاری در مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان تأکید ورزید و اظهار داشت: تمامی عملیات‌های تروریستی چند ماه گذشته در لبنان در راستای منافع رژیم صهیونیستی و به منظور ایجاد تفرقه در لبنان شکل گرفته و از منشاء واحدی سرچشمه می‌گیرد.
رکن‌آبادی حفظ وحدت و انسجام ملت لبنان در مقابله با این توطئه دشمنان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: بدون شک حفظ انسجام داخلی، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید خواهد ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز