خبرگزاری کار ایران

توکلی در دیدار سفیر استرالیا:

توافقنامه ژنو در راستای شفافیت فعالیت هسته ای ایران حاصل شد

کد خبر : ۱۳۱۵۷۱

مجلس شورای اسلامی آمادگی گسترش روابط خود با استرالیا در همه زمینه های مورد علاقه طرفین و بر اساس احترام متقابل را دارد.

احمد توکلی نماینده تهران در دیدار سفیر استرالیا با وی گفت: توافق ژنو نه تحت تاثیر تحریم های غیرعادلانه غرب، بلکه در راستای شفافیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بر حقوق مسلم ملت ایران حاصل شده است.

به گزارش ایلنا، جرالد پال فلی سفیر استرالیا در تهران ظهر امروز سه شنبه با احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

توکلی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت بالای منابع طبیعی و قابلیت های صنعتی فراوان ایران و استرالیا جهت گسترش مبادلات دو جانبه گفت: منابع طبیعی غنی و پیشرفت های جدید ایران بستر مناسبی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور فراهم آورده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی گسترش روابط خود با استرالیا در همه زمینه های مورد علاقه طرفین و بر اساس احترام متقابل را دارد.

توکلی در ادامه ضمن اشاره به توافق هسته ای کشورمان در ژنو با کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ گفت: توافق ژنو نه تحت تاثیر تحریم های غیرعادلانه غرب، بلکه در راستای شفافیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بر حقوق مسلم ملت ایران حاصل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تمام طرف های این توافق باید با حسن نیت، احترام متقابل و از موضع برابر جهت اجرای این توافق گام بردارند.

توکلی در پایان با اشاره به تحولات کنونی سوریه و مواضع کشورهای غربی در قبال این تحولات گفت: رفتار برخی از کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه به ویژه سوریه دچار تناقض و ابهام است.

سفیر استرالیا نیز در این دیدار گفت: استرالیا برای تبادل دیدگاه ها و استمرار گفتگوهای میان مقامات ایران و استرالیا در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی فی مابین آمادگی دارد.

پال فلی با اشاره به توافق کشورمان با گروه ۱ + ۵ نیز گفت: توافق فعلی یک حرکت به سمت جلو است که باید طرفین از این فرصت که دیپلماسی برای آنها به وجود آورده است در جهت منافع خود و منطقه نهایت استفاده را ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز