خبرگزاری کار ایران

افخم:

تحریم جدید آمریکا علیه ایران خارج از تفاهم ژنو است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۶۰

متاسفانه شاهد یک سر در گمی جدی در رویکرد، تصمیمات و اظهارات مقامات آمریکایی هستیم / گروهی در داخل و خارج از دولت آمریکا تلاش دارند توافق ژنو را از بین ببرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم جدید آمریکا علیه ایران را اقدامی غیرسازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در خصوص تحریم های اخیر وزارت خانه‌های خزانه داری و خارجه آمریکا در مورد به اصطلاح " تحریم‌های جدید آمریکا علیه حامیان برنامه اتمی ایران " اظهار داشت: متاسفانه شاهد یک سر در گمی جدی در رویکرد، تصمیمات و اظهارات مقامات آمریکایی هستیم و در حالیکه مقامات دولت آمریکا به ظاهر در حال توجیه بخشهای قانونگذاری ایالات متحده برای خودداری از تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب پیشبرد طرح اقدام مشترک جمهوری اسلامی ایران و گروه ١ + ٥ هستند، ازسوی دیگر در اقدامی سوال برانگیز وزارت‌های خزانه داری و خارجه امریکا در اقدامی غیر سازنده و در مسیر رویکردهای قبلی که بارها از سوی مقامات بلندپایه آمریکا ناموفق بودن آن به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است، مجددا به این اقدام تکراری و بی فایده مبادرت کرده و مجموعه هایی از ایران و چند شرکت خارجی را در فهرست تحریم ها قرار داد‌ه‌اند.

افخم با اشاره به اینکه گروهی در داخل و خارج از دولت آمریکا تلاش دارند توافق ژنو را از بین ببرند، گفت: این افراد با درک ناقص و بدفهمی خیال می کنند که تحریم ها و نه رسیدن به تفاهم، راه حل نهایی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانیهای منطقی طرفهای گفت‌وگو در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، ضمن انتقاد شدید از اقدام اخیر افزود: اینگونه اقدامات را غیرسازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو ارزیابی نموده و دولت ایالات متحده آمریکا را به پایبندی، واقع بینی و مرعوب نگردیدن در برابر برخی تندروهای مخالف روند مذاکرات ژنو توصیه می کنیم.

افخم افزود: مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما بر عهده دولت آمریکا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز