خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با نخست‌وزیر سوریه:

امروز همه کشور‌ها به درستی رهیافت ایران برای بحران سوریه پی برده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۹۳

برخی کشور‌ها تلاش می‌کنند با طرح شعارهای دموکراسی خواهانه، بدون توجه به خواست مردم سوریه، با استفاده از ابزار خشونت و جنگ منافع خود را در عرصه تحولات سیاسی این کشور حاکم کنند.

وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه عصر شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایلنا، نماینده مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به تاثیرگذاری پایمردی ملت سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری وابسته اظهار کرد: مقاومت مردم سوریه موجب تبیین حقایق جاری در این کشور و تنفر روزافزون افکار عمومی از جنایت گروه‌های تروریستی شده است.
شمخانی حاکمیت اراده ملت سوریه در تعیین سرنوشت کشورشان را ضرورتی غیرقابل اجتناب عنوان کرد و افزود: برخی کشور‌ها تلاش می‌کنند با طرح شعارهای دموکراسی خواهانه، بدون توجه به خواست مردم سوریه، با استفاده از ابزار خشونت و جنگ منافع خود را در عرصه تحولات سیاسی این کشور حاکم کنند.
او با استقبال از تلاش‌های بین‌المللی صادقانه برای حل و فصل بحران سوریه و جلوگیری از خونریزی و ویرانی در این کشور اظهار کرد: امروز همه کشورهای منطقه و جهان به درستی رهیافت جمهوری اسلامی ایران برای بحران سوریه که مبتنی بر راهکار سوری – سوری است پی برده‌اند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی در احقاق حقوق هسته‌ای کشور در جریان مذاکرات با ۱ + ۵ و دستاوردهای حاصل از مقاومت خستگی‌ناپذیر مردم ایران در این عرصه افزود: ایستادگی و پایداری مستمر، مخالفان پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی را وادار به احترام و پذیرش حقوق مسلم و قانونی مردم ایران کرد.
وی با تاکید بر اراده جدی ایران برای ادامه مسیر مذاکره با ۱ + ۵ با حفظ هوشیاری و دقت اظهار کرد: بدون شک در جریان همکاری مشترک، هرگونه اقدام و رفتاری که مستقیما و یا تلویحا با تعهدات طرف مقابل هم‌خوانی نداشته و مبتنی بر حسن نیت نباشد با واکنش متناسب همراه خواهد شد.
در این دیدار وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات این کشور و پیروزی‌های ارتش در برابر جبهه تروریسم، از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت سوریه سپاسگزاری کرد.
او با تاکید بر اراده دولت این کشور برای پایان دادن به بحران جاری از طریق گفت‌وگو، راه‌حل‌های سیاسی را تنها مسیر دستیابی به صلح و ثبات در این کشور عنوان کرد.
وی اقدام قاطع دولت در دفاع از شهروندان این کشور در برابر موج خشونت ناشی از تروریسم وابسته را مطالبه و خواست ملت سوریه عنوان کرد و افزود: بدون مشارکت مردمی و مجاهدت ملت مسلمان سوریه در برابر معارضان تکفیری دستیابی به موفقیت‌های مستمر غیرممکن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز