خبرگزاری کار ایران

ظریف:

توافقی که حقوق ایران را به رسمیت نشناسد، شانس موفقیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۱۷

اکنون ما نیاز داریم راجع به آینده صحبت کنیم. نیاز است که راجع به ضرورت احترام به حقوق مردم ایران و ضرورت برخورد از موضع برابر با مردم صحبت کنیم، چراکه مردم ایران و نمایندگان‌شان نمی‌توانند هیچ چیز جز احترام را بپذیرند.

محمدجواد ظریف گفت: هرگونه توافقی که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسد و هم‌چنین بر احساس احترام متقابل و موضع برابر نباشد، شانسی برای موفقیت ندارد.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم ختم مادر محمدعلی نجفی(رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری) در پاسخ به سخنان جان کری گفت: فکر می‌کنم دوستان هر چقدر که تلاش کنند نمی‌توانند واقعیاتی که در آنجا(ژنو) اتفاق افتاد را تغییر دهند.

وی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این‌که «ایران روند مذاکرات را بر هم زد» با تاکید بر این‌که اخبار تمام آن‌چه را که در هفته گذشته اتفاق افتاد را به طور کامل نشان می‌دهد، اظهار کرد: من فکر می‌کنم که دوستان هر چقدر که تلاش کنند نمی‌توانند واقعیاتی را که در آن‌جا اتفاق افتاده است، تغییر بدهند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: اکنون ما نیاز داریم راجع به آینده صحبت کنیم. نیاز است که راجع به ضرورت احترام به حقوق مردم ایران و ضرورت برخورد از موضع برابر با مردم صحبت کنیم، چراکه مردم ایران و نمایندگان‌شان نمی‌توانند هیچ چیز جز احترام را بپذیرند.

ظریف در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا به مذاکرات آتی ایران و ۱ + ۵ امیدوار هستید؟ گفت: من همیشه امیدوار هستم، چراکه بدون امید نمی‌توان زندگی کرد اما این امیدواری مخالف این نیست که با چشم باز و با واقع‌بینی حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز