خبرگزاری کار ایران

واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به اظهارات نتانیاهو؛

اسرائیل درباره حمله به ایران دچار هیچ‌گونه اشتباه محاسباتی نشود

کد خبر : ۱۰۹۶۳۰

برخلاف اسرائیل، ایران به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهد کرد / بهتر است نخست وزیر اسرائیل حتی به فکر حمله به ایران هم نباشد چه برسد به آن که برای چنین حمله‌ای برنامه‌ریزی کند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران را به عنوان سخنانی فتنه‌انگیز محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، خداداد سیفی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، روز سه‌شنبه ۹ مهر، در مجمع عمومی این سازمان دقایقی پس از پایان سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: ما تنها یک بیانیه فتنه‌انگیز شنیدیم. همچون سال گذشته، وی با سوءاستفاده از این مجمع به قدرت‌نمایی خود علیه ایران ادامه داد.

این دیپلمات ایرانی در پاسخ به تهدید نخست وزیر رژیم اسرائیل به اقدام یک‌جانبه برای متوقف کردن برنامه انرژی هسته‌ای ایران به وی هشدار داد درباره حمله به ایران دچار هیچ‌گونه اشتباه محاسباتی نشود.

سیفی تاکید کرد: بهتر است نخست وزیر اسرائیل حتی به فکر حمله به ایران هم نباشد چه برسد به آن که برای چنین حمله‌ای برنامه‌ریزی کند.

وی همچنین از نتانیاهو خواست تاریخ عملکرد ایران در قبال تعهدات بین‌المللی را در مقایسه با بی‌اعتنایی رژیم تل‌آویو به همه پیمان‌ها و مقرارت بین‌المللی مربوطه مورد بازبینی قرار دهد.

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل گفت: برخلاف اسرائیل، ایران به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهد کرد.

با این حال، وی یادآور شد: قرن‌ها سیاست غیرتهاجمی ایران نباید به عنوان ناتوانی این کشور در دفاع از خود تعبیر شود.

سیفی تصریح کرد: ما درباره سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه بسیار صبحت کردیم بدون این که نامی از اسرائیل به عنوان تنها دارنده همه نوع سلاح کشتار جمعی در منطقه که عضو هیچ یک از پیمان‌های بین‌المللی نیست، به میان آوریم.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل رژیم اسرائیل را به ارتکاب جنایت علیه مردم فلسطین و دیگر همسایگان خود و حتی کشورهای غیر همسایه متهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز