خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

نسبت به مذاکرات آینده ۵ + ۱ خوش بین هستیم

کد خبر : ۱۰۹۴۹۹

مکان‌یابی ساخت نیروگاه‌های جدید در سواحل شمالی و جنوبی کشور انجام شده است / جان کری حرفی راجع به قطع غنی سازی نزده است / آن‌ها می‌خواهند ایران به صورت داوطلبانه محدودیتی در سطح غنی سازی داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی و رهبری بار‌ها اعلام کرده است که ما خواهان تعامل با کشورهای جهان هستیم و رهبری هم مخالفتی با مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ندارد به شرطی که غربی ها حسن نیت خود را نشان بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم ختم شوهر خواهر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:مکان‌یابیساخت نیروگاه‌های جدید در سواحل شمالی و جنوبی کشور انجام شده است ولی اولویت برای ساخت نیروگاه در سواحل جنوبی کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: از آنجا که نیروگاه‌های جدید همراه با آب شیرین کن خواهد بود و آب شیرین، مورد نیاز استان‌های جنوبی کشور است اولویت ساخت نیروگاه با سواحل جنوبی کشور خواهد بود.

صالحی در مورد مذاکرات صورت گرفته برای ادامه ساخت نیروگاه‌های اتمی با همکاری روس‌ها گفت: مذاکرات با روس‌ها خوب پیش رفته و در آخرین کمیسیون مشترکی که داشتیم ادامه ساخت نیروگاه‌ها براساس پرتوکل ۱۹۹۵ قرار شد توسط روسیه انجام بگیرد.

وی توضیح داد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که به بررسی این قضیه می‌پردازیم که چه تعداد نیروگاه برای مرحله بعدی در دست ساخت قرار دهیم و زمانی که به نتیجه برسیم اخبارش را منتشر می‌کنیم.

وی در مورد نیروگاه برق بوشهر گفت: این نیروگاه ۳ ماه است که به طور مرتب برق می‌دهد و تحویل بهره بردار ایران شده و تاکنون هزار مگابایت برق تولید کرده است.

وی در مورد غنی سازی اورانیوم ابراز داشت: غنی سازی اکنون خواسته اکثریت مردم شده است و جان کری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی حرفی راجع به قطع غنی سازی نزده بلکه آن‌ها می‌خواهند ایران به صورت داوطلبانه محدودیتی در سطح غنی سازی داشته باشد.

وی در مورد مخالفین تعامل ایران و غرب گفت: بسیاری از تعامل غرب با ایران نگرانند و این به دلیل مقاصد غیر خیرخواهانه آنهاست. جمهوری اسلامی و رهبری بار‌ها اعلام کرده است که ما خواهان تعامل با کشورهای جهان هستیم و رهبری هم مخالفتی با مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ندارد به شرطی که غربی ها حسن نیت خود را نشان بدهند و سیاست‌های دکتر روحانی هم در این راستا است.

صالحی ادامه داد: جمهوری اسلامی قوی‌ترین کشور منطقه است و روز به روز پرقدرت و با اقتدار‌تر می‌شود و این علت نگرانی بسیاری از کشورهااست.

صالحی در مورد لغو تحریم‌ها علیه ایران به عنوان اولین گام مذاکرات گفت: در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ جزئیات مطرح می‌شود و نسبت به مذاکرات آینده بسیار خوش بین هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز