خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی سمنان مطرح کرد:

جاده ابریشم راه ارتباط تجاری نوین در شاهراه دنیاست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: جاده ابریشم راه ارتباط تجاری نوین در شاهراه دنیاست با استفاده از این راه تجاری، می‌توان از ظرفیت‌های استان سمنان در دیگر کشورها بهره برد.

به گزارش‌ ایلنا به‌ نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، علی‌ اصغر جمعه‌ای در نشستی با سفیر فنلاند که در در محل سفارت کشور جمهوری فنلاند در تهران برگزار شد، اظهار داشت: جاده ابریشم راه ارتباط تجاری نوین در شاهراه تجاری دنیاست. با استفاده از این راه تجاری، می‌توان از ظرفیت‌های استان سمنان در دیگر کشورها بهره برد.
 
وی بر ایجاد و رونق روابط تجاری و اقتصادی بین کشور فنلاند و ایران تأکید کرد و گفت: کشور فنلاند عامل و دروازه ورود محصولات ایرانی به اتحادیه اروپا است.
 
جمعه‌ای همچنین از آمادگی برای حضور فعالان اقتصادی استان سمنان در بازار فنلاند خبرداد.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان افزود: تولیدهای محصولات کشاورزی سمنان می‌تواند در بازار فنلاند منحصر به فرد باشد و این آمادگی از سوی بازرگانان این استان وجود دارد تا محصولات خود را به بازارهای این کشور صادر کنند.
 
جمعه‌ای با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در استان سمنان گفت: محصولات باغی استان همانند انگور، سیب و پسته ظرفیت صادرات به کشور فنلاند را دارد.
 
وی گفت: فناوری‌های نوین کشور فنلاند در زمینه مخابرات، معادن، تصفیه آب، چوب، آسانسور و تولیدات نوین انرژی، بسیار مطلوب است و این آمادگی در استان سمنان وجود دارد تا سرمایه‌گذاری 100 درصدی و یا مشارکتی بین سمنان و فنلاند به وجود بیاید.
 
رئیس اتاق بازرگانی سمنان افزود: این اتاق دعوت و پذیرش خود از هیات تجاری و اقتصادی فنلاندی را به این سفارت اعلام کرده است.
 
تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی از سوی اتاق بازرگانی سمنان به سفیر و رایزن بازرگانی کشور فنلاند ارائه شد و مباحثی مانند امکان سنجی حضور محصولات کشاورزی، برگزاری نمایشگاه مشترک صنایع ایران و فنلاند، توجه و سرمایه گذاری به فرآوری محصولات معدن و سرمایه گذاری مشترک در زمینه چوب مطرح شد.
 

کد خبر : ۴۲۴۳۴۵