خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان؛

توسعه صنعت فرش، موجب رونق اقتصاد خانوار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۶۵

توسعه صنعت فرش در استان سمنان، موجب رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال می‌شود..

استاندار سمنان در جلسه بررسی آخرین وضعیت صنعت فرش دستبافت استان از منظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با اشاره به اینکه صنعت فرش در دو بعد فرهنگ و اقتصاد مطرح است، افزود: در کشور ما در بحثقالی بافی در هر منطقه‌ای فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم‌ها به نمایش در می‌آید و فرش نمایانگر یک فرهنگ با ارزش و گرانقدر است و در فرش سنگ‌سری آثار زندگی، فرهنگ و رسوم ارزشمند سنگسری دیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد وکیلی افزود: در بعد دیگر، فرش نقش مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد خانوار دارد و با قالی بافی و تولید فرش خانواده‌ها امرار معاش می‌کنند و این حرکت اقتصادی در این عرصه است.

محمد وکیلی نقش اقتصاد فرش را در سه زاویه برشمرد و افزود: فرش در اقتصاد ملی، اقتصاد استانی و اقتصاد خانواده نقش آفرین است و در این عرصه باید به دنبال احیاء نقش خانواده‌ها در عرصه اقتصادی فرش در استان باشیم.

وی افزود: برای اینکه فرش موجب افزایش درآمد و ماندگاری روستائیان در روستا‌ها شود باید این صنعت مورد حمایت جدی قرار گیرد و دستگاه‌های مختلف با محوریت کمیته امداد در عرصه تامین امکانات و حل مسائل و مشکلات قالی بافان پیگیری کنند و در این خصوص اتحادیه صنعت فرش می‌تواند نقش مهمی در جهت حل خواسته‌های قالی بافان داشته باشد.

استاندار سمنان همچنین صنعت فرش را در اقتصاد استان مهم دانست و اضافه کرد: پویایی صنعت فرش در استان موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۱۰ هزار بافنده مشغول بافت قالی در نقاط مختلف خصوصا روستا‌ها هستند بر تامین امکانات مورد نیاز، ایجاد تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های فرش در استان و کشور، بالا بردن کیفیت فرش، توجه تامین اجتماعی به بحثبیمه قالی بافان، حضور اتحادیه فرش در جلسات شورای اشتغال استان، تامین تسهیلات مورد نیاز برای توسعه کار قالی بافان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گزارشی از پیگیری‌های مربوط به بررسی وضعیت صنعت فرش استان و راهکارهای ساماندهی مشکلات و افزایش اشتغال در این صنعت را ارائه کرد و پس از آن جمعی از مدیران عامل اتحادیه تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف و قالی بافان مسائل و مشکلات خودشان را مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز