خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراثفرهنگی:

منطقه نمونه گردشگری پارک ملی کویر در استان سمنان در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۵۷

منطقه نمونه گردشگری پارک ملی کویر در گرمسار به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و نزدیکی به پایتخت در اولویت پروژه مناطق نمونه گردشگری استان سمنان باشد.

مدیر کل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: منطقه پارک ملی کویر به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی از جمله کاروانسرای قصر بهرام، جاذبه‌های طبیعی و علاقه گردشگران به این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، جلال تاجیک گفت: از معاونت بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای دریافت ردیف اعتباری ویژه قصر بهرام تقاضا شده و چنانچه موافقت شود، این منطقه می‌تواند به مقصد گردشگران تبدیل شود.

وی در رابطه با وضعیت مناطق نمونه گردشگری استان سمنان نیز اظهار داشت: در بازدید از مناطق نمونه گردشگری، کمپ‌ها و دیدار با سرمایه گذاران مناطق نمونه استان سمنان مشخص شد، پروژه منطقه پیغمبران از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیر کل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک در استانهای کشور و به خصوص استان سمنان، کار تعیین تکلیف و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری، حذف مناطق نامناسب و تثبیت مناطق مناسب انجام شود.

منطقه «سیاه کوه» و «پارک ملی کویر» یکی از قدیمی‌ترین مناطق تحت حفاظت در ایران است و این منطقه در جنوب گرمسار و حدفاصل کویر مرکزی ایران و دریاچه نمک واقع شده است.

جاذبه‌های گردشگری پارک ملی کویر به دو بخش جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تقسیم می‌شود.

جاده سنگفرش به عنوان یکی از شگفت انگیز‌ترین آثار تاریخی از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود، به طوری که اینجاده امکان عبور کاروان‌ها را از میان اراضی باتلاقی و شوره زارهای حاشیه دشت کویر فراهم می‌کرده است.

بنای مشهور «قصر بهرام» که در واقع یک کاروانسرای شاه عباسی است و کاروانسرای «عین الرشید»، آبراه سنگی «سیه کوه» که آب مورد نیاز قصر بهرام را تامین می‌کرده، بقایای «ساختمان حرمسرا»، کاروانسراهای «سفید آب» و «لکاب» و آب انبار «قیلوقه» از دیگر جاذبه‌های تاریخی این منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز