خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان:

میزان آب مصرفی در دستگاه‌های اداری استان سمنان رصد شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۳۶

استاندار سمنان از کنترل و رصد میزان آب مصرفی در دستگاه‌های اداری استان سمنان و مسوولان این استان خبر داد.

استاندار سمنان گفت: میزان آب مصرفی دستگاه‌های اداری استان سمنان و مسوولان این استان رصد و کنترل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای سمنان، استاندار سمنان در شورای اداری استان در شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه بحران آب در این استان بسیار جدی است از شرکت آب منطقه‌ای خواست که میزان مصرف آب در تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی استان را کنترل کند.

محمد وکیلی اظهار داشت: کنترل آب از استانداری سمنان آغاز و در مرحله بعد نیز میزان مصرف آب در همه ادارات استان کنترل شود و در صورت تخطی از میزان مصرف با آن‌ها برخورد می‌شود.

وکیلی همچنین افزود: میزان مصرف آب خانه مسئولین استان نیز باید توسط شرکت آب منطقه‌ای رصد شود و در ابتدای امر این رصد و کنترل از خانه استاندار آغاز شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: چنانچه میزان مصرف آب از سرانه بالا‌تر رفت در مرحله اول اخطار کتبی داده شود و در مرحله بعد نیز آب مشترکین قطع شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان ضمن تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم افزود: رصد و کنترل میزان آب مصرفی فعلا از مسئولین و خانه‌های آنان آغاز می‌شود و کنترل میزان مصرف آب آحاد مردم نیز در مرحله بعد رصد می‌شود.

وی همچنین از تخصیص ۷۳درصدی اعتبارات استانی تا آبان ماه سالجاری خبر داد و گفت: این اتفاق برای اولین بار در استان سمنان افتاده است و امیدواریم تا پایان سال اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ۱۰۰ درصدی تخصیص یافته و به دنبال آن شاهد افزایش کیفیت کار‌ها نیز باشیم.

استاندار سمنان همچنین از تخصیص ۸۲ درصدی اعتبارات پروژه‌های ملی و استانی خبر داد و گفت: مسوولین استان از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص اعتبارات برای پروژه‌های ملی و استانی کمک گیرند.

مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران هم در این جلسه، با اشاره به وضعیت منابع آبی در سمنان به افت ۷۰ سانتیمتری سطح آب‌های زیرزمینی در این استان اشاره و تصریح کرد: این افت معادل ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مصطفوی از مطالعه ۶۰۹ محدوده مطالعاتی و آبخوان که منابع تامین آب مورد نیاز کشورمان هستند در طول یک دوره آماری ۴۷ ساله خبر داد و افزود: تا شهریور ۹۳ بیش از ۵۰درصد این آبخوان‌ها ممنوعه اعلام شده‌اند. به طوری که در حال حاضر ۳۰۷ دشت از این ۶۰۹ آبخوان ممنوعه و تنها ۳۰۲ دشت آن آزاد هستند.

مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت آب ایران اذعان کرد: متاسفانه ۱۱۰میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های ایران از بین رفته است.

وی، با بیان اینکه در سال ۱۹۵۰ سرانه آب از میزان آبی که در دنیا قابل استحصال بوده برای هر نفر بیش از ۱۵ هزار مترمکعب بوده است افزود: پیش بینی می‌شود که این سرانه در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰۰ مترمکعب برسد که این مهم حکایت از شرایط بحرانی آب در جهان دارد.

مصطفوی، ادامه داد: سرانه آب در ایران از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ از ۱۵هزار مترمکعب به ۱۷۰۰مترمکعب کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز