خبرگزاری کار ایران

با هدف سوگواری ایام محرم و احیای آئین تعزیه؛

مراسم تعزیه در نقاط مختلف سمنان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۷۲

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری مراسم تعزیه در نقاط مختلف شهرستان سمنان خبر داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: با هدف سوگواری شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران گرامی‌شان و احیای مراسم تعزیه، این آئین نمایشی– مذهبی در نقاط مختلف استان و شهرستان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمدحسین بحرالعلومی با تاکید بر اینکه اجرای این مراسم در جلوگیری از رواج بدعت در اجرای این آیین سنتی ایرانیان و احیای عزاداری سنتی موثر است، افزود: بر این اساس با آغاز ماه محرم، ویژه برنامه‌های اجرای مراسم تعزیه در سمنان آغاز شد و تا دهم محرم ادامه دارد.

بحرالعلومی با اشاره به اجرای مراسم تعزیه در محل تکیه ناسار سمنان گفت: علاقمندان می‌توانند امروز(چهارشنبه چهارم محرم)، شنبه هفتم محرم و یکشنبه هشتم محرم با حضور در تکیه ناسار سمنان از ساعت ۱۹.۳۰ تا ۲۲ در برنامه‌های تعزیه شرکت کنند.

وی افزود: اجرای برنامه تعزیه در روستای اعلاء سمنان نیز از جمله این برنامه‌هاست و علاقمندان می‌توانند امروز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل روستای اعلاء در این برنامه شرکت کنند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های تعزیه در روستای اعلاء شامل پنج شنبه پنجم محرم از ساعت ۸ تا ۱۰.۳۰ صبح، جمعه ششم محرم از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۰صبح، شنبه هفتم محرم و یکشنبه هشتم محرم از ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر است.

وی افزود: در روز تاسوعای حسینی نیز از ساعت ۸ تا ۱۰.۳۰ صبح تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) در روستای اعلاء برگزار می‌شود.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: پنج شنبه و جمعه پنجم و ششم محرم نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ مراسم تعزیه در محل روستای کندو(یوسف آباد) برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با حمایت اداره کل و توسط «علی اعلایی» از تعزیه خوانان برجسته استان سمنان برگزار می‌شود.

تعزیه از جمله هنرهای نمایشی بومی ایرانیان است که هدف از اجرای آن نمایش نمادین وقایع جانسوز کربلا و مصیبت‌های وارده به امامان معصوم(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز