خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان اعلام کرد:

سهم ۱۰ درصدی صنعت از انتقال آب دریای خزر به سمنان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۷۳

دولت برای آب شرب یارانه سنگین می‌دهد ولی آب مصرفی بخش صنعت باید به قیمت منطقی نزدیک‌تر شود و از سویی قیمت طوری تعیین شود که برای سرمایه گذار اطمینان بخش و امیدوار کننده باشد.

استاندار سمنان، از استفاده ۱۰ درصدی آب انتقالی از دریای خزر به این استان در بخش صنعت خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد وکیلی در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، گفت: قیمت این آب انتقالی از آب مصرفی فعلی بیشتر است و باید از اکنون برای آن تمرین کنیم.

وی از تعیین قیمت آب مصرفی بخش صنعت به قیمت منطقی، با برگزاری نشستی مشترک بین شرکت آب منطقه‌ای، شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان را خواستار شد.

وکیلی تصریح کرد: تامین انرژی برق و گاز مورد نیاز صنعت در این استان مشکلی ندارد و فقط کمبود آب وجود دارد.

استاندار سمنان با بیان که آب تامین شده در آینده از طریق انتقال حوزه به حوزه، قیمت تمام شده بیشتری نسبت به قیمت فعلی آن دارد ادامه داد: آب مصرفی واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در استان سمنان به هر شکل باید تامین شود و فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی فعلی نباید به هیچ وجه به خاطر کمبود آب، متوقف یا دچار وقفه شود.

وکیلی با بیان اینکه برنامه دولت برای مصرف آب انتقالی دریای خزر ابتدا مصرف شرب و سپس مصرف صنعت است، گفت: دولت برای آب شرب یارانه سنگین می‌دهد ولی آب مصرفی بخش صنعت باید به قیمت منطقی نزدیک‌تر شود و از سویی قیمت طوری تعیین شود که برای سرمایه گذار اطمینان بخش و امیدوار کننده باشد.

وی با اشاره به تامین آب از سوی برخی واحدهای صنعتی از طریق تانکرهای خصوصی، با قیمتی چند برابر قیمت آب فروخته شده توسط شرکت آب منطقه‌ای سمنان، افزود: باید توجه داشت که آب دریای خزر نیز با هزینه و قیمت تمام شده بالا از سوی دولت به مرکز کشور منتقل خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان سمنان، شرکت شهرک‌های صنعتی، آب منطقه‌ای و سازمان صنعت و معدن تجارت استان را موظف کرد میزان آب مصرفی فعلی، آب مورد نیاز و توان این استان در تامین آب برای بخش صنعت را به طور دقیق گزارش دهند.

وکیلی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار نیاز به ایجاد بستر لازم و فضای مناسب دارد، افزود: زیر ساخت اولین نیاز سرمایه گذاران است و وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی تامین زیرساخت مورد نیاز بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: هر نوع برنامه ریزی برای بخش صنعت به ویژه برای تامین آب مورد نیاز این بخش، نباید کوتاه مدت بلکه باید با نگاهی بلند مدت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت ایجاد صنایع در استان سمنان با صنایع آب بر نیست اظهار داشت: هیچ قدرتی نباید اینگونه صنایع پر مصرف آب را به استان تحمیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز