خبرگزاری کار ایران

با تاکید و بر نقش و مشارکت زنان؛

نخستین جشنواره میراثمعنوی در استان سمنان برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۹۳۷۷۳

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری نخستین " جشنواره میراثمعنوی با تاکید بر نقش و مشارکت زنان " در این استان خبر داد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: این جشنواره از بیست و دوم تا بیست و چهارم مرداد ماه امسال از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در محل پارک سیمرغ سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، محمدحسین بحرالعلومی گفت: اجرای آئین‌های معنوی به ثبت رسیده در فهرست میراثمعنوی کشور، شب‌های فرهنگی، اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی بانوان، آثار تجسمی و هنری، و… از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس آیین‌های عاشورایی استان، برپایی سیاه چادر عشایری، معرفی و اجرای بازی‌های بومی و محلی، ورزش زورخانه‌ای، اجرای شاهنامه خوانی و قصه گویی و اجرای ترانه‌های ساربانی، سرکویری و امیری از برنامه‌های این جشنواره است.

بحرالعلومی گفت: در این جشنواره، نان و غذاهای سنتی استان و شیرینی‌های محلی نیز عرضه می‌شود.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برترین‌های این جشنواره به اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی ناملموس که از شانزدهم تا بیستم مهر ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

نخستین جشنواره میراثمعنوی استان سمنان با مشارکت نهادهای مختلف در استان سمنان از جمله اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، فرمانداری سمنان، دفتر امور بانوان استانداری، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، کانون پرورش فکری، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، حوزه هنری، اداره کل تعاون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز