خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته جهاد کشاورز ی در سمنان؛

گردهمایی تشکل های بخش کشاورزی شهرستان سمنان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۴۷

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان و تشکل های بخش کشاورزی گردهمایی تشکل های بخش کشاورزی در سمنان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به شعار سال گفت: جهاد کشاورزی هم در بعد اقتصادی و هم فرهنگی با ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی سهم مهمی در تحقق شعار سال دارد.

به گزارش ایلنا، حسین اصغری افزود: تولید بیشترین، با کیفیت ترین، سالم ترین با جدیت در دستور کار بخش است.

وی درخصوص استفاده از منابع بانکی برای حمایت از تولید گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از طریق بانک های عامل دربخش کشاورزی شهرستان سرمایه گذاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان با ۲۵ میلیارد ریال سرمایه اولیه تشکیل شد در حال حاضر با ۴۴۰ عضو بیش از۳۵ میلیارد ریال سرمایه دارد.

امام جمعه موقت سمنان در این مراسم بیان کرد: یکی از هنر های امام در اوایل انقلاب گسستن تمرکز قدرت در ایران با ایجاد نهادهای مختلف خدمت رسانی، سیاسی، امنیتی، نظامی و…بود تا انقلاب و تداوم آن حفظ شود و برای سازندگی، رفع محرومیت و قطع وابستگی فرمان به تشکیل نهاد مقدس جهاد را دادند و هر آنچه مورد نیاز عموم مردم بود در حیطه کاری و وظایف این نهاد قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به نقش جهاد در دوران خدمت رسانی، دفاع مقدس و سازندگی بیان کرد: امروز هم با همان روحیه برای اولویت های اقتصادی در بخش از جمله سلامت و امنیت غذایی، خدمت رسانی، استفاده بهینه از امکانات در پیشبرد اهداف و برنامه ها سرلوحه کار مدیران به ویژه در بخش کشاورزی است.

فرماندار شهرستان سمنان نیز گفت: برای تحقق منویات رهبری در سال جاری تلاش دوچندان نیاز است که با کمترین امکانات بیشترین عایدی را داشته باشیم.

حسن سعدالدین افزود: جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد مهم است اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را به اقتدار ملی تبدیل کنیم و در جهان حرف داشته باشیم نباید از بخش کشاورزی غفلت کنیم که پاسداشت نعمت الهی خوب استفاده کردن از منابع است.

وی بر توجه به توسعه گیاهان دارویی در شهرستان و توسعه صنابع تبدیلی و تکمیلی برای افزایش ارزش افزوده تولیدات بخش تاکید کرد.

رئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان سمنان در این همایش گفت: توانمند سازی تولید کننده گان بخش کشاورزی، ایجاد اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های فعال دربخش از مهمترین سازو کارهای فعال سازی بخش است و سپردن امور به تشکل ها فرصت لازم برنامه ریزی و هدایت از طرف بخش دولتی را مهیا خواهد کرد.

خادم عباسی خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم برای تحت پوشش قراردادن محصولات سبزی و صیفی برای جبران خسارت ناشی از حوادثطبیعی شد.

در پایان مراسم از ۸ تولید کننده برتر استانی شهرستان و تعدادی از کار کنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز