خبرگزاری کار ایران

در شهرستان شاهرود:

همایش دو روزه شاعران استان‌های سمنان و گلستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۳۲

همایش دو روزه شاعران استان‌های سمنان و گلستان با حضور۳۰ شاعر، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

ایلنا - سمنان: در نخستین روز از همایش دو روزه شاعران استان‌های سمنان و گلستان، شاعران شهرهای شاهرود، گنبد، گرگان، می‌نودشت، تهران، سمنان و شاهرود به شعرخوانی پرداختند.
به گزارش ایلنا، نخستین برنامه اجرایی همایش، کارگاه شعر خوانی بود که در سالن کنفرانس اداره ارشاد برگزار شد.
در این گارگاه اشعاری در موضوعات آئینی، دفاع مقدس و آزاد ارائه شد.
علی جهانگیری از گرگان، ناصر حامدی از سمنان، مختار رنجیده از مینودشت و استاد علی مغانی ازشاهرود، از جمله شعرایی بودند که به شعر خوانی پرداختند.
«شب شعر آئینی»، که در حسینیه اعظم شهر رودیان برگزار شد، دومین بخش همایش مذکور را به خود اختصاص داد.
در این شب شعر که با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر رودیان برگزار شد; جمعی از شعرا به «شعر خوانی آئینی» در وصف امام حسین(ع)، و اهل بیت ایشان پرداختند.
عباس اعتماد مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود، در جمع شعرا، ضمن خیرمقدم ابراز داشت: خوشحالیم که این همایش، با ایام شهادت حضرت رقیه(س) مصادف شد و فرصتی برای بیان اشعاری در وصف امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان فراهم کرد.
همچنین حمید عرب عامری مسئول گروه ادبیات بسیج هنرمندان و دبیر اجرایی همایش شاعران استان‌های سمنان و گلستان، بیان کرد: هدف از اجرای این همایش، تبادل فرهنگ و ادبیات بین شاعران استان‌های همجوار بود.
در دومین روز از همایش شاعران استان سمنان و گلستان، شعرا از موزه مردم‌شناسی شاهرود و آرامگاه بایزید بسطامی بازدید و از مقبره امام‌زاده محمد(ع) بسطام و بارگاه شیخ ابوالحسن خرقانی زیارت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز