خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد:

توافق دستگاه‌های دولتی در ساماندهی عرضه قلیان و مواد دخانی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۷۵

ضروری است هماهنگی لازم برای احصای قوانین مرتبط در دستگاه‌های ذیربط برای هم افزایی و اجرای موثر مقررات کنترل دخانیات اجرا شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از توافق دستگاه‌های دولتی در ساماندهی عرضه قلیان و مواد دخانی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ خسرو صادق نیت در جلسه‌ای که در خصوص حذف عرضه قلیان از شرح شغلی واحدهای صنفی قهوه خانه داران و جلوگیری از صدور مجوز جدید برای عرضه قلیان، برگزار شد، بر ضرورت فرهنگ سازی و آماده سازی افکار عمومی و جلب مشارکت اجتماعی در اجرای قوانین کنترل دخانیات، محافظت از سلامت عمومی در برابر مواجهه با دود دخانیات تاکید کرد و گفت: ضروری است هماهنگی لازم برای احصای قوانین مرتبط در دستگاه‌های ذیربط برای هم افزایی و اجرای موثر مقررات کنترل دخانیات اجرا شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین بر نصب تابلو‌ها و علایم هشدار دهنده ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: به منظور اجرای موثر مقررات کنترل دخانیات، می‌توان از تجربه استان‌های موفق در ممنوعیت عرضه و استعمال قلیان و مواد دخانی در اماکن عمومی استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل تیم‌های بازرسی مشترک نسبت به ساماندهی وضعیت موجود استعمال دخانیات در اماکن عمومی، مصوبات جلسات ستاد کشوری کنترل دخانیات راجع به لزوم اخذ مجوز صنوف مرتبط با فروش محصولات دخانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: لازم است هماهنگی لازم برای ساماندهی عرضه و فروش محصولات دخانی و اجرای دقیق مفاد قانون جامع کنترل دخانیات در ممنوعیت نمایش محصولات دخانی و فروش نخی سیگار صورت گیرد.

گفتنی است: در این جلسه که به ریاست دکتر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت برگزار شد، نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت کشور، صنعت، معدن و تجارت، اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا، سازمان تعزیرات حکومتی، استانداری تهران و معاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی استان تهران حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز