خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات سفر وزیر بهداشت به عراق / پیگیری مسئله ریزگردها

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۷۷

امضای اسناد تفاهم نامه و برنامه عملیاتی دو کشور در حوزه سلامت، از دیگر برنامه های سفر دکتر هاشمی به عراق است.

سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح جزئیات سفر وزیر بهداشت به کشور عراق پرداخت و گفت: افتتاح نمایشگاه اختصاصی دارو و تجهیزات پزشکی ایران، از جمله برنامه های سفر سه روزه دکتر هاشمی به عراق است.

به گزارش ایلنا؛ عباس زارع نژاد اظهارداشت: ملاقات روسای دانشگاه های علوم پزشکی دو کشور با حضور وزرای بهداشت ایران و عراق، افتتاح نمایشگاه تخصصی ایران در حوزه سلامت، انجام مصاحبه مطبوعاتی و ملاقات با وزیر بهداشت عراق، از جمله برنامه های روز اول سفر دکتر هاشمی به کشور عراق است.

مشاور وزیر بهداشت به برنامه های روز دوم سفر دکتر هاشمی به عراق اشاره کرد و افزود: برگزاری اولین همایش گروه دوستی فعالان سلامت ایران - عراق، دیدار خصوصی وزرای بهداشت ایران و عراق و همچنین ملاقات روسای جمعیت هلال احمر دو کشور با حضور وزرای بهداشت ایران و عراق، از جمله برنامه های روز دوم این سفر است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات مردمی وزارت بهداشت در ادامه به سفر وزیر بهداشت به کربلا اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت در روز سوم سفر به عراق، به زیارت مرقد امام حسین(ع) می رود و سپس به سمت نجف حرکت می کند و پس از زیارت مرقد امام علی(ع)، به ملاقات مرجعیت عراق می رود.

زارع نژاد از بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان در حال ساخت توسط ستاد عتبات در نجف خبر داد و افزود: امضای اسناد تفاهم نامه و برنامه عملیاتی دو کشور در حوزه سلامت، از دیگر برنامه های سفر دکتر هاشمی به عراق است.

به گفته وی، نمایشگاه دارو، تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه جاری در کشور عراق برگزار می شود.

مشاور وزیر بهداشت همچنین به موضوع ریزگردها اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت های اصلی سفر وزیر بهداشت به عراق، موضوع ریزگردها و مقابله با این پدیده است.

زارع نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه پدیده ریزگردها، سلامت مردم مناطق حنوبی کشورمان را تهدید می کند، دکتر هاشمی در دیدار با وزیر بهداشت عراق، این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: قطعا، وزیر بهداشت کشورمان پیگیر بحران ریزگردهاست و از وزیر بهداشت عراق می خواهد که این موضوع را از طریق دولت کشورش، مورد توجه قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز