خبرگزاری کار ایران

تاکید بر تشکیل شورای عالی معلولان؛

صدای معلولان شنیده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۵۶

بیشتر معلولان از قشر مستضعف بوده و دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید هستند / تشکیل شورای عالی معلولان در دولت‌های گذشته پی‌گیری شد، اما متاسفانه شکل نگرفت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره لزوم پی‌گیری تشکیل شورای عالی معلولان گفت: این شورا در صورت تشکیل زیر نظر ریاست جمهوری بوده و نیاز‌ها و اهداف عالیه جامعه معلولان را پیگیری خواهد کرد.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تشکیل این شورا در دولت‌های گذشته پی‌گیری شد، اما متاسفانه شکل نگرفت؛ گفت: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که جلسات مشورتی اولیه با انجمن‌های معلولان، متخصصان توانبخشی و اساتید دانشکده‌های توانبخشی تشکیل شود تا به سمت ایجاد شورای عالی معلولان پیش رویم.

وی خاطرنشان کرد: این شورا کل معلولان کشور اعم از معلولان جسمی، روانی، ذهنی، حسی و همچنین معلولان سالمند را مورد توجه قرار می‌دهد.

سخنگویی با تاکید براینکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، معلولان ۱۵ درصد کل جامعه ما را تشکیل می‌دهند، افزود: رئیس جمهور می‌تواند از طریق ریاست خود بر این شورا، در راستای برآورده ساختن برخی نیازهای معلولان عمل کرده و از نظریات مشورتی این شورا در جهت امور این قشر نیازمند استفاده کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه این شورا صرفا جنبه مشورتی داشته و جایگاه اجرایی ندارد، خاطرنشان کرد: به رغم اینکه تشکیل این شورا در دوره‌های قبل مورد توجه قرار گرفت، اما انجام تشکیل نشد که شاید عدم استقبال از آن را می‌توان یکی از دلایل این موضوع دانست اما به نظر من هر زمان که نسبت به این مهم اقدام شود، جلوی ضرر را گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که به عنوان محل برگزاری جلسات مرتبط با تشکیل این شورا اقدام کند و من نیز به زودی طی نامه‌ای به ریاست سازمان بهزیستی خواهم نوشت تا از مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کنیم که در صورت موافقت ایشان مقدمات تشکیل این شورا فراهم شود.

سخنگویی با بیان اینکه بیشتر معلولان از قشر مستضعف بوده و دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید هستند، افزود: در مواردی ممکن است؛ حتی صدای آنان شنیده نشده و به نیاز‌هایشان پاسخ داده نشود، به همین دلیل وجود این شورا می‌تواند قوت قلبی برای معلولان عزیز در بالا‌ترین سطح باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز