خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن بیماران صرع:

مسئولان از بیماران صرعی حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۵۰

بودجه‌های پژوهشی درباره این بیماری افزایش یابد تا دسترسی به درمان و مراقبت بیشتر شود / مسئولان می‌توانند، در تغییر شرایط و کیفیت زندگی این بیماران موثر باشند.

رئیس انجمن بیماران صرع بر لزوم حمایت از بیماران صرع تاکید کرد و خواستار افزایش بودجه‌های پژوهشی درباره بیماری صرع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیده مصطفایی در همایش روز جهانی صرع گفت: از زمان آغاز فعالیت انجمن در تلاش بودیم، تا روزی را به عنوان روز بیماری صرع در کشور به ثبت برسانیم اما در موارد متعدد با مخالفت مسئولین مواجه شدیم و در ‌‌نهایت ۲۰ بهمن ماه به عنوان روز جهانی ثبت نامگذاری شد.

وی افزود: درنظر گرفتن روزی با عنوان بیماری صرع می‌تواند، کمک کند تا اقدامات انجام شده برای این بیماری هم‌افزایی بیشتری داشته باشد.

رئیس انجمن بیماران صرع افزود: پیام مهم روز جهانی صرع این است که این بیماری به دلیل شیوع و ویژگی‌هایش نه تنها بیمار بلکه افراد جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل هر چه درباره این بیماری تلاش کنیم، می‌توانیم در همه جامعه تاثیر بگذاریم.

مصطفایی با اشاره به لزوم افزایش آگاهی در افراد گفت: افزایش میزان آگاهی در بیماران می‌تواند، شرایطی ایجاد کند تا بیمار شرایط و وضعیت خود را بهتر درک کرده و بیشتر به خود کمک کند. اعضای خانواده نیز می‌توانند با افزایش آگاهی خود نسبت به این بیماری جامعه را از وضعیت آن آگاه کنند.

مصطفایی افزود: مسئولان نیز می‌توانند، در تغییر شرایط و کیفیت زندگی این بیماران و افزایش کیفیت زندگی در جامعه موثر باشند.

وی تاکید کرد: لازم است از بیماران صرع حمایت شود تا ضمن همبستگی و آموزش، پایان نگرش‌های منفی درباره این بیماری شکل بگیرد. همچنین بودجه‌های پژوهشی درباره این بیماری افزایش یابد تا دسترسی به درمان و مراقبت بیشتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز