خبرگزاری کار ایران

برگزاری سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۷۶

مشاوره قلبی در جراحی‌های شایعی چون مغز و اعصاب، کلیه و گوارش و… در این سمپوزیوم به بحثگذاشته می‌شود.

رییس انجمن آتروسکروز ایران از برگزاری سمینار سمپوزیوم «مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی» در جمعه سوم بهمن خبر داد و بر ضررت مشاوره قلبی توسط متخصصین قلب پیش از بیهوشی و انجام اعمال جراحی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ‌ مسعود قاسمی ضمن اعلام این خبر گفت: طی چند سال اخیر در انجمن علمی آترواسکلروز ایران بنا بر این داشتیم که به علت نیاز در زمینه بروزرسانی اطلاعات پزشکی متخصصین قلب و عروق، علاوه بر کنگره‌های اصلی، سمینارهایی با موضوعات ویژه، مهم و بروز برگزار کنیم.

رییس سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی افزود: در این میان یکی از موضوعات مورد درخواست پزشکان، ‌ مشاوره‌های قلبی برای بیماران ۴۰ سال به بالا و بخصوص افرادی است که دارای سابقه درمان بیماری‌های قلبی هستند.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران با تصریح این مطلب که باید قبل از بیهوشی برای جراحی‌های مختلف بجز جراحی قلب که مستقیما تحت نظر پزشک هستند، متخصصین قلب شرایط بیمار را بررسی کنند، گفت: بر این اساس پزشک شرایط بیمار را بررسی کرده و قابلیت بیهوشی و جراحی را برای سلامتی قلب بیمار سنجیده و تایید کند. مشاوره قلبی در جراحی‌های شایعی چون مغز و اعصاب، کلیه و گوارش و… در این سمپوزیوم به بحثگذاشته می‌شود.

قاسمی افزود: این سمینار با همکاری انجمن بیهوشی و متخصصین بیهوشی به طور مشترک اجرا می‌شود و دارای هشت امتیاز بازآموزی است. همزمان نیز برای این سمپوزیوم کارگاه آموزشی نیز پیش بینی شده است.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران، بیمارستان امام خمینی(ره) را به عنوان محل برگزاری این سمپوزیوم اعلام و اظهار کرد: سوم بهمن ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ پذیرای شرکت کنندگان خواهیم بود. ثبت نام‌ها به صورت اینترنتی انجام شده و در روز سمپوزیوم هم ادامه دارد.

همچنین دکتر قیامت، رییس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه پزشکی کشور در خصوص سمپوزیوم یک روزه «مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی»، گفت: با توجه به برگزاری برنامه سمپوزیوم یک روزه مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی، قبل، حین و بعد از عمل و اهمیت جایگاه و نقش و همگامی بین همکاران متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و متخصصین قلب و عروق و همچنین وجود چالش‌های حقوقی و انتظامی متعدد در رابطه با مشاوره قبل از عمل، برگزاری چنین نشست‌هایی منجر به دستور العمل‌های مراقبت سلامت در زمینه مسئولیت حرفه‌ای گوناگون و توجه به خاستگاه و دیدگاه‌های همدیگر شده است و نیز بحثو تبادل نظر درمورد مشکلات علمی و حقوقی که بر اساس آن مورد مشاوره دهنده و همچنین شخص مشاوره شونده، ‌می‌تواند منجر به راهکارها و دستور العمل‌های جدید در این عرصه گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز