خبرگزاری کار ایران

انجمن دیابت ایران:

صبحانه سالم، میلیاردها دلار از هزینه‌های درمان دیابت می‌کاهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۲۲

با ترویج شیوه زندگی سالم می‌توان بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا به دیابت پیشگیری کرد. این درصد برابر پیشگیری از ۱۵۰ میلیون مورد ابتلای جدید به دیابت در سال ۲۰۳۵ خواهد بود.

انجمن دیابت ایران اعلام کرد: نهادینه کردن مصرف صبحانه سالم، میلیاردها دلار از هزینه‌های جهانی درمان دیابت می‌کاهد و از کاهش کارآمدی افراد دیابتی در جوامع انسانی نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا، با ترویج شیوه زندگی سالم می‌توان بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا به دیابت پیشگیری کرد. این درصد برابر پیشگیری از ۱۵۰ میلیون مورد ابتلای جدید به دیابت در سال ۲۰۳۵ خواهد بود.

متأسفانه افزایش دیابت در منطقه(خاورمیانه و شمال آفریقا)، حدود ۱۰۰ درصد است در صورتی که این موضوع در کشورهای اروپائی ۲۲ درصد است. به همین دلیل اطلاع رسانی به افراد جامعه در شناسائی عوامل خطر و راه های پیشگیری و کنترل دیابت ضرورت دارد.

هم اکنون در حدود ۴۰۰ میلیون انسان در جهان مبتلا به دیابت هستند که متاسفانه نیمی از این افراد از دیابت خود خبرندارند. دیابت هر سال سبب مرگ بیش از پنج میلیون تن می شود. این بدان معناست که هر ۶ ثانیه یک تن به علت دیابت جان خود را از دست می دهد که هزینه درمان دیابت و عوارض آن بیش از ۵۵۰ میلیارد دلار در سال است.

بیشترین هزینه های دیابت صرف درمان عوارض آن شامل مشکلات قلبی - عروقی، چشم، کلیه و پا می شود. این عوارض با تشخیص به موقع و درمان مناسب قابل پیشگیری است. تشخیص دیر هنگام دیابت به این معناست که اکثر افراد دیابتی در زمان تشخیص دیابت گرفتار حداقل یکی از عوارض آن شده‌اند.

بر اساس مطالعات کشوری، شیوع دیابت در ایران نیز در حال افزایش است. در زمان حاضر بیش از ۱۰ درصد جمعیت در کشور ما مبتلا به دیابت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز