خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد:

رفاه مردم در نظام اسلامی باید تامین شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۱۰

اگر اغنیا بدانند که خداوند متعال چه اجر و پاداشی برای کار خیر می دهد به دنبال فقیر می گردند تا از اجر معنوی برخوردار شوند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در آئین نکوداشت خیرین و جشن خودکفائی ۵۰۰۰ مددجوی استان آذربایجان شرقی، گفت: افتخار ما این است که خدمتگزار فقرا هستیم و این فقرا هستند که در روز قیامت شفیع ما خواهند بود.

به گزارش ایلنا، حسین انواری در این مراسم با بیان اینکه قدرت لایزال از آن خدای متعال است تصریح کرد: گاهاً به فقر از دریچه کوچکی، خواری و ذلت نگاه می شود در حالیکه خدای متعال می خواهد با آزمایش فقرا به آنان مدال و امتیاز بدهد.

وی خاطرنشان کرد: دنیا محل آزمایش است و در آن فقرا و اغنیا آزمایش شده و پاداش خواهند گرفت.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کسانی که از نعمات فراوانی برخوردار هستند تکلیف شان هم بیشتر می شود یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی، بنیان این نظام که نشات گرفته از مبانی فقهی و ارزش های دینی ماست، قطعات زیبای پراکنده این نظام اسلامی توسط امام راحل بهم پیوند داده شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا گذاشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح بحثنظام سازی امام راحل(ره)، نحوه شکل گیری حکومت اسلامی را توسط ایشان تشریح وافزود: امام خمینی(ره) ستون این نظام اسلامی در تلفیق سیاست و دیانت و مردم سالاری دینی را تبیین و عملیاتی نمودند در حالی که در مکاتب مادی، سیاست را که قوام آن به مردم است از دیانت جدا ساخته و مشکلات جهان امروز نشات گرفته از این تفکر سکولار است.

وی تاکید کرد: در نظام مردم سالاری دینی مردم رئیس و سالار خودشان بوده و دارای حق و حقوق می باشند که این حقوق در چهارچوب موازین ارزشی و دینی به آنان اعطا می شود.

وی با بیان اینکه برای اداره کشور به مردم احتیاج داریم خاطر نشان کرد: مردم ستون این انقلاب هستند و در نظام مردم سالاری دینی مردم در صدر امور قرار دارند پس باید دلهای مردم را بهم نزدیک کنیم و وحدت را در این دلها ایجاد نماییم که استحکام نظام اسلامی ما به پیوند دلها وابسته است.

انواری با اشاره به اینکه در نظام اسلامی باید رفاه مردم تامین شود و بدون رفاه و تامین معیشت مردم این نظام پایدار نمی ماند گفت: دلها با زور، تهدید و پول بهم نزدیک نمی شوند و نباید دلها دغدغه داشته باشند و اگر از این دلها مراقبت نکنیم برای نظام اسلامی یک تهدید محسوب می گردد.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به اینکه اگر بتوانیم باب انفاق، احسان و سبقت در خیرات را فرهنگ کنیم خداوند دلها را بهم نزدیک می گرداند افزود: اگر اغنیا بدانند که خداوند متعال چه اجر و پاداشی برای کار خیر می دهد به دنبال فقیر می گردند تا از اجر معنوی برخوردار شوند.

انواری با بیان اینکه ضرورت دارد اغنیا محرومان را در درآمدهای خود شریک کنند و این از طریق پرداخت زکات، صدقه و انفاقات میسر می شود تصریح نمود: اگر به خدای متعال و آگاهی او ایمان داریم نباید سر ذلت فرود آوریم و باید در مسیر احیاء این سنت حسنه تلاشی مضاعف داشته باشیم.

سرپرست کمیته امداد در خاتمه یادآور شد: حامیان و خیرین نیکوکار باید قدر کار خیرخود را بدانند زیرا می دانند که در کجا سرمایه گذاری می کنند تا از پاداش بهره مند گردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز