خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ایلنا خبر داد:

افزایش ۱۲۰ درصدی بودجه اختصاصی وزارت بهداشت در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۱۹

آنطور که وزارت بهداشت در حوزه درمان جدیت به خرج داده در زمینه پیشگیری و بهداشت مناسب عمل نکرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: دولت بودجه اختصاصی وزارت بهداشت در سال آینده را ۱۲۰ درصد افزایش داده است که این بودجه از دو منبع جیب مردم و بیمه‌ها تامین می‌شود.

محمد حسین قربانی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره کاهش بودجه سازمان غذا و دارو و تاثیر آن بر افزایش قیمت دارو در سال آینده گفت: در بودجه سال ۹۴ برای هیچ کدام از دستگاه‌ها و نهاد‌ها افزایش چشم‌گیری را شاهد نیستیم، تنها بودجه جاری دولت به میزان ۱۷ درصد افزایش داشته است، در حوزه بهداشت نیز در کل ۵.۵ درصد افزایش بودجه را شاهد بودیم که می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه در سال ۹۴ مشکلاتی را ایجادکند.

وی افزود: دولت ۱۲۰ درصد بودجه درآمدهای اختصاصی این وزارتخانه را افزایش داده است که این بودجه از دو منبع جیب مردم و بیمه‌ها تامین می‌شود.

قربانی درباره کاهش ۱۰ درصدی اعتبار مابه‌التفاوت نرخ ارز در بودجه دارویی سال آینده که ممکن است به افزایش فرانشیز سهم بیمار در تهیه دارو بیانجامد، گفت: به هرحال این لایحه دولت است و باید رایزنی‌هایی در کمیسیون تلفیق انجام شود تا شاهد وضعیت بهتری باشیم.

وی درباره اینکه اصل بر این است که با اجرایی شدن طرح تحول سلامت هزینه درمان بیماران کم شود، گفت: در اصل پرداختی از جیب مردم کمتر از آنچه در قانون برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده، است این مبلغ پرداختی طبق قانون باید سی درصد باشد که الان بین ۵ تا ۱۰ درصد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بحثما تنها حوزه درمان نیست، باید به حوزه‌هایی همچون پزشک خانواده نیز توجه شود، برای کم شدن هزینه‌ها، راهی جز بهداشت و پیشگیری وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه آنطور که وزارت بهداشت در حوزه درمان جدیت به خرج داده در زمینه پیشگیری و بهداشت مناسب عمل نکرده است، گفت: تلاش و خواسته مجلس این است که به حوزه پیشگیری و بهداشت توجه بیشتری شود.

این نماینده مجلس درباره طرح کمیسیون بهداشت برای کم شدن فشار درمان بر مردم گفت: یکی از راهکارهای مجلس و کمیسیون بهداشت اختصاص یک درصد ارزش افزوده بود. این مبلغ بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که محل هزینه کرد آن مشخص است.

وی با اشاره به اینکه این یک در صد باید به بیمه روستایی، بیمه عشایر، تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی و کاهش پرداختی از جیب مردم اختصاص یابد، گفت: کمیسیون بهداشت در چند حوزه به صورت جدی وارد شد تا منابعی را برای وزارت بهداشت در نظر بگیرد.

قربانی گفت: مالیات بر دخانیات، مالیات بر کالاهای آسیب رسان و ‌مالیات بر واردات ماشینهای خارجی که رقم قابل توجهی را شامل می‌شود، منابعی است که می‌تواند بخشی از مشکلات وزارت بهداشت را در سال آینده رفع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز