خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن روانپزشکان در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامی برای رفع کمبود تخت روانپزشکی در کشور نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۵۶

برای برطرف کردن کمبود تخت‌های روانپزشکی برنامه‌هایی وجود دارد که متاسفانه اجرا نمی‌شود / روانپزشکی به عنوان یک شاخه ضروری پزشکی هنوز شناخته نشده است.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران با انتقاد از کمبود تخت روانپزشکی گفت: روانپزشکی به عنوان یک شاخه ضروری پزشکی و شاخه‌ای که ۲۵ درصد مردم کشور به آن نیازمند هستند، هنوز شناخته نشده است.

سید احمد جلیلی درباره آمار کمبود تخت روانپزشکی به خبرنگار ایلنا گفت: چندی پیش آقای وزیر در این باره صحبت کرده و میزان کمبود تخت را که از سی هزار تخت بیشتر است، یادآور شدند و عنوان کردند که سال‌ها طول می‌کشد که بتوان این کمبود را جبران کنیم.

وی با انتقاد از رفع نشدن کمبود تخت روانپزشکی در کشور افزود: برای برطرف کردن کمبود تخت‌های روانپزشکی برنامه‌هایی وجود دارد که متاسفانه اجرا نمی‌شود. مهم‌ترین برنامه‌ای که وجود دارد بیست سال است از سوی همه وزرای بهداشت تایید شده و برای اجرای آن دستور داده‌اند. طبق این برنامه ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های عمومی در سراسر کشور باید به بخش روانپزشکی تخصیص داده شود.

جلیلی تاکید کرد: این کار تنها در موارد انگشت شمار انجام شده است، در حالی که با اجرای این طرح به میزان قابل توجهی از کمبود تخت‌های روانپزشکی جبران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها، کمبود تخت روانپزشکی به مراتب از شهر‌های بزرگ بیشتر است، گفت: بیمارستان‌هایی که در تهران این ۱۰ درصد را به بیماران روانی اختصاص داده‌اند، به این دلیل بوده که اگر این کار را انجام نمی‌دادند جواز فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شد.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: در بیمارستان امام خمینی که یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های تهران است، با تلاش زیاد چند سال است که بخش روانتنی در آن ایجاد شده است. البته مقاومت خیلی شدیدی در این باره وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه بیان دلایل این مقاومت موجب غم و اندوه است، گفت: روانپزشکی به عنوان یک شاخه ضروری پزشکی و شاخه‌ای که ۲۵ درصد مردم کشور به آن نیازمند هستند، هنوز شناخته نشده است.

جلیلی درباره ضرورت توجه به این موضوع گفت: خوشبختانه توجه به مساله روانپزشکی از سوی وزیر و معاونت درمان آنطور که از خبر‌ها و در ملاقات‌ها می‌بینیم، وجود دارد و برای اولین بار وزارتخانه به این رشته به عنوان یک رشته مثبت نگاه می‌کند و در پی راه حل مشکلات است.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: با اجرای طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت درباره توجه به مشکلات جامعه روانپزشکان در حال مذاکره هستیم، برخورد‌ها مثبت است و من نیز به عنوان یک روانپزشک باید خوشبین باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز