خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تداوم اجرای موفق طرح پزشک خانواده نیازمند فرهنگسازی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۹۴

در ساعات فعالیت پزشک خانواده افراد در صورت مراجعه تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و در خارج این ساعات نیز موظف به پرداخت ۳۰ درصد هستند و ۷۰ درصد باقیمانده را بیمه پرداخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تداوم اجرای موفق طرح پزشک خانواده نیازمند فرهنگسازی است و با اجرای این طرح از مراجعات غیر ضروری به پزشکان متخصص کاسته شده و هزینه‌های درمان برای افراد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا؛ محمد هادی ایمانیه درخصوص اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس و درصد رضایت مردم این استان از اجرای این طرح گفت: خوشبختانه ۶۰ تا ۸۲ درصد مردم از اجرای این طرح راضی هستند و نارضایتی‌های اندک موجود، اغلب مربوط به خود شهرستان شیراز با جمعیت بسیار بالاست که طبق بررسی‌های انجام شده، دلیل ابراز نارضایتی آنان نیز به علت عدم مراجعه مستقیم به پزشک متخصص است.

وی گفت: معتقد هستم در ۹۰ درصد موارد پزشک عمومی توان تشخیص دارد و در ۱۰ درصد باقیمانده نیز باید ارجاع به متخصصان صورت گیرد

ایمانیه با بیان اینکه تغییر فرهنگی که بیش از ۷۰ سال، مردم بر اساس آن به پزشک مراجعه کرده‌اند کار مشکلی است، ابراز امیدواری کرد با آگاهی بخشی به مردم نارضایتی‌های موجود کاهش یابد.

در پاسخ به این پرسش که در صورت نیاز به مراجعه پزشک در غیر از ساعات فعالیت پزشکان خانواده په باید کرد؟ گفت: در این استان ۶۷ مرکز شبانه روزی و مراکز اورژانس بیمارستانی فقط با پرداخت ۳۰ درصد هزینه آماده ارایه خدمات درمانی به بیماران هستند.

وی افزود: در فارس و مازندران در ساعات فعالیت پزشک خانواده افراد در صورت مراجعه تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و در خارج این ساعات نیز موظف به پرداخت ۳۰ درصد هستند و ۷۰ درصد باقیمانده را بیمه پرداخت می‌کند.

ایمانیه همچنین از امکان ارجاع بیمار دراین طرح به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: مشکلی برای ارجاع به سایر استان‌ها نداریم و امیدواریم به زودی امکان اجرای طرح در تمامی استان‌ها فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ادامه اجرای طرح پزشک خانواده درصدد الکترونیکی کردن پرونده بیماران هستیم به گونه‌ای که فرد تنها با ارائه کد ملی در هر مرکز درمانی متصل به سیستم، می‌تواند پرونده پزشکی خود را دنبال نماید.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای موفق اجرای طرح پزشک خانواده گفت: کاهش پرداختهای عظیم مردم در مراجعات درمانی، ارتقای جایگاه پزشکان عمومی، ادغام تدریجی بسته‌های سلامت، کاهش مصرف دارو و انواع آنتی بیوتیک‌ها، کاهش تزریقات و شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و افزایش پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه از جمله دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز