خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

کاهش ۳۰ درصدی واردات دارو

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۱۳

ارزش ارزی داروهای وارداتی به کشور در سال گذشته رقمی در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار بوده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: باید به معضل آلاینده‌ها و نیترات در کشور اذعان داشته باشیم و هرگز نمی‌توانیم این موضوع را منکر شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا کرمانشاه، رسول دیناروند پیش از ظهر امروز، سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد از نیاز دارویی کشور توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود.

دیناروند اظهار کرد: از نظر کیفی باید گفت که بیش از ۳۶ درصد داروهای ما جزو بخش واردات هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۳۰ درصد از واردات دارو به کشور کاهش یافته است، بیان کرد: ارزش ارزی داروهای وارداتی به کشور در سال گذشته رقمی در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار بوده است.

رییس سازمان غذا و دارو با افزایش ۱۰ برابری صادرات دارویی به کشور عراق برای سال آینده اشاره داشت و گفت: امسال صادرات دارویی به کشور همسایه عراق در حدود ۲۰ میلیون دلار است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم در سال آینده به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

دیناروند در ادامه به بحثقاچاق داروی در کشور اشاره داشت و عنوان کرد: امروز موضوع قاچاق داروی در کشور امری مهم و حساس شده است که این حساسیت در استانهای مرزی کشور نمود بیشتری دارد.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: دولت برنامه‌های بسیاری برای حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی در کشور دارد، طبق این طرح؛ تفاهم نامه‌ای فی مابین این سازمان و با سازمانهای بیمه گر به امضا رسیده است که در این تفاهم نامه در سال جاری بیش از ۳۰۰ قلم داروی ویژه بیماران صعب العلاج مشمول بیمه شده‌اند.

دیناورند تاکید کرد: داروهایی که قبلا ۷۰ درصد هزینه آن را بیمه ها پوشش می‌دادند در سال جاری این رقم به ۹۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای تجهیز بیمارستانهای سطح کشور، گفت: این اعتبارات در بخشهایی همانند تجهیز و یا ساخت بخشهای بیشتر در بیمارستانهای کشور هزینه خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: کرمانشاه یکی از سه استان پایلوت برای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سطح کشور خواهد که این طرح تا پایان سالجاری عملیاتی خواهد شد.

دیناروند ابراز داشت: امروز باید به معضل آلاینده ها و نیترات در کشور اذعان داشته باشیم و هرگز نمی توانیم این موضوع را منکر شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز