خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

راه‌اندازی بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی با اولویت مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۶۷

هلال احمر ایران برای تامین نیازهای دارویی مجموعه خود و نیاز کشور چهار کارخانه تولید دارو و تجهیزات را زیر پوشش دارد که در شرایط بحران توانسته است خدمات مناسبی در سطح داخلی و خارجی ارائه کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تأکید کرد: هلال احمر ایران می تواند کانون منطقه ای و همکار توانمند فدراسیون بین المللی در زمینه های مختلف باشد.

به گزارش ایلنا، سید احمد موسوی در دیدار با الحاج آمادو گوئیه سی، دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر اظهار امیدواری کرد: در پایان این سفر سه روزه تفاهم نامه ای مشترک برای افزایش زمینه های همکاری بلند مدت با فدراسیون امضا شود.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر ایران در اجرای طرح تحول به دنبال دستیابی به تحول معنای در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری گفت: از مباحثمهم طرح تحول هلال آینده نگری و ترسیم چشم انداز ۵۰ساله آینده ایران و بررسی تحولات احتمالی کشور است.

وی افزود: از این طریق با شناخت جامع نسبت به آینده می توانیم تحولات احتمالی را بررسی کرده و با تغییر ساختارها در برابر چالش های آینده به آمادگی لازم دست یابیم.

تشریح فعالیت های جمعیت هلال احمر

موسوی، سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران را بزرگترین سازمان امدادی در سطح فدراسیون بین المللی دانست و اظهار کرد: تجهیزات و سازماندهی نیروهای امدادی هلال احمر ایران بویژه در حوزه امداد هوایی و دریایی بسیار بی نظیر بوده و در همه عرصه های امداد و نجات به شکل حرفه ای عمل می کند.

وی گفت: علاوه بر این سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران نیروهای انسانی با تجربه و آشنا به دانش روز دارد و با حضور در حوادثبین المللی مختلف تجارب بسیاری را بدست آورده است لذا آمادگی کامل دارد تا در حوادثملی و منطقه ای در کنار فدراسیون بین المللی ایفای نقش کنیم.

وی به فعالیت های هلال احمر ایران در بخش های بهداشت، درمان و توانبخشی اشاره و اذعان کرد: هلال احمر ایران از بنیانگذاران توانبخشی در ایران بوده و با پیشرفت تکنولوزی و دانش روز همواره توانمندی های خود را به روز کرده لذا آماده ایم کنار فدراسوین و کمیته بین المللی ایفای نقش کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش درمان منظومه ای از فعالتیهای درمانی در هلال احمر ایران ارائه می شود گفت: تیم های درمان اضطراری هلال احمر در سطوح داخلی و بین المللی توانستند در زمان طلایی ارائه خدمات درمانی، فعالیت های جامعی را عرضه کرده و با سازماندهی خدمات در شرایط اضطرار به خوبی ایفای نقش کند.

موسوی به راه اندازی بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی با اولویت مناطق محروم در کشور اشاره و اذعان کرد: بعلاوه همواره با همکاری سایر جمعیت های ملی در زمینه راه اندازی مراکز درمانی در این کشورها آمادگی لازم را داشتیم.

به گفته موسوی هلال احمر ایران برای تامین نیازهای دارویی مجموعه خود و نیاز کشور چهار کارخانه تولید دارو و تجهیزات را زیر پوشش دارد که در شرایط بحران توانسته است خدمات مناسبی در سطح داخلی و خارجی ارائه کند.

وی به راه اندازی مرکز علمی کاربردی هلال احمر ایران به منظور توانمندسازی مدیران داخلی و مدیران بحران کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۳۲مؤسسه آموزشی هلال احمر ایران در سطح کشور فعال هستند.

وی به توانمندی و پتانسیل داوطلبان و جوانان در جمعیت هلال احمر ایران اشاره و اظهار کرد: در این زمینه نیروهای داوطلب و جوان هلال احمر سازمان دهی لازم پیدا کرده و بزرگترین سرمایه ملی این جمعیت محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز