خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره سلامت کودکان تاکید کرد:

لزوم توجه به سلامت روان کودک در کنار سلامت فیزیکی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۰۱

اکنون باید سلامت معنوی کودک تبدیل به برنامه شود و در خدمات ادغام شود / سند ملی رشد و تکامل کودکان در کشور نوشته شده و در شورای عالی سلامت نیز به تصویب رسیده است.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت بر لزوم توجه به سلامت روانی کودک در کنار سلامت فیزیکی کودکان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، حامد برکاتی در کارگاه کشوری سلامت کودکان افزود: اکنون باید سلامت معنوی کودک تبدیل به برنامه شود و در خدمات ادغام شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای فرزند پروری اظهار امیدواری کرد: با برگزاری چنین کلاسهایی بتوانیم شیوه فرزندپروری مثبت را در خانواده ها داشته باشیم.

برکاتی با بیان این که در حال حاضر سوانح و حوادثشایع ترین علت مرگ و میر کودکان در کشور است گفت: باید با همکاری سازکان بهزیستی و آموزش و پرورش در بحثسوانح و حوادثکودکان مداخلات لازم صورت گیرد.

رئیس اداره سلامت کودکان همچنین عنوان کرد: هم اکنون سند ملی رشد و تکامل کودکان در کشور نوشته شده و در شورای عالی سلامت نیز به تصویب رسیده است ولی هنوز به دستگاهها ابلاغ نشده است که در حال پیگیری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان در کشور در سالهای اخیر گفت: با اجرای نظام مراقبت مرگ کودکان از سه سال پیش تا اکنون در کشور از جمله کشورهایی هستیم که بیشتری سرعت کاهش مرگ کودکان را داشته ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز