خبرگزاری کار ایران

رئیس آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو:

آب‌های معدنی درجه‌بندی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۹۸

به زودی با بررسی‌هایی که در چهار فصل سال بر روی آبهای معدنی صورت می‌گیرد، درجه بندی آبهای معدنی صورت خواهد گرفت.

رئیس آزمایشگاههای مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نظارت بر سلامت آب‌های بسته بندی از وظایف سازمان غذا و دارو است، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته شده از نمونه آب‌های بسته بندی، هیچگونه مشکلی از لحاظ سلامت این آب‌ها وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در نشست خبری امروز خود با اشاره به ارائه طرح شناسایی و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی گفت: این موضوع در طرح تحول نظام سلامت مطرح شده است تا بتوانیم کنترل دقیق‌تری بر تقلبات مواد غذایی داشته باشیم.

وی افزود: تقلبات در حوزه مواد غذایی روز به روز پیچیده‌تر و تشخیص نیز سخت‌تر می‌شود، درحالی که بسیاری از مواد غذایی استانداردهای مورد نظر را لحاظ می‌کنند و از لحاظ تست مشکلی وجود ندارد، اما شاهد بروز تخلفاتی در این حوزه هستیم که به وسیله دستگاههای بسیار مجهز شناسایی می‌شود.

به گفته وی یکی از تخلفات، اضافه کردن گلرنگ به زعفران و یا قرار دادن محتویات قندی در دسترس کندو‌ها به جای گل در تولید عسل است. همچنین آلاینده‌های مواد غذایی از فلزات سنگین و آفت کش‌ها نیز نیاز به کنترل با دستگاههای پیچیده دارد که در طرح تحول نظام سلامت به دنبال این موضوع هستیم.

عدم صدور مجوز جدید برای افزودن خمیر مرغ به سوسیس و کالباس

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در مورد مواد غذایی دو موضوع ارزش تغذیه‌ای و سلامت مطرح است بیان کرد: وظیفه ما در سازمان غذا و دارو کنترل سلامت مواد غذایی است.

وی ادامه داد: در خصوص سوسیس و کالباس از جنبه ارزش غذایی بحثمی‌کنیم به طوری که ارزش غذایی گوشت بالا‌تر از سوسیس و کالباس است اما اگر سوسیس و کالباس از کارخانجات معتبر تامین شود و از لحاظ سلامت مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد مشکلی در مصرف آن نیست.

رستگار تصریح کرد: طبق بررسی‌های جدید مشخص شد؛ برخی از خمیرمرغ‌ها طبق شرایط استاندارد تولید نمی‌شوند و از لحاظ تغذیه‌ای کیفیت محصول را کاهش می‌دهد.

به گفته وی سازمان غذا و دارو اعلام کرده از خمیرمرغ برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده نشود همچنین مجوز جدیدی برای این موضوع نداریم ومجوز‌های قبلی نیز باید اصلاح شود.

آبهای معدنی موجود در بازار تایید شده هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر سلامت آبهای بسته بندی است گفت: آبهای بسته بندی به دو نوع معدنی و آشامیدنی تقسیم می‌شود که با بررسی‌های صورت گرفته هیچ مشکلی در میزان نیترات ویا آلودگی این آب‌ها وجود نداشت.

وی همچنین از رتبه بندی کیفیت آبهای معدنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی با بررسی‌هایی که در چهار فصل سال بر روی آبهای معدنی صورت می‌گیرد درجه بندی آبهای معدنی صورت خواهد گرفت.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به نگهداری مواد غذایی در جلوی درب برخی از سوپر مارکت‌ها گفت: هنگامی آبهای معدنی و یا تنقلاتی مانند چیپس وپفک در معرض اشعه مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند باعثآزاد شدن مواد مضر مانند پلیمر موجود در بطری‌های آب معدنی ویا روغن موجود در چیپس وپفک می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین قرار دادن آبهای معدنی در فریزر نیز باعثآزاد شدن مواد مضر در آب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز