خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:

تا دو سال آینده واکسن پنج‌گانه را به‌طور کامل تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۶۳

کیفیت واکسن پنج گانه تایید شده و به همه نقاط دنیا صادر می‌شود، بنابراین استانداردهای سخت گیرانه‌ای دارد.

وزیربهداشت گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که تا دو سال آینده واکسن پنج‌گانه را به طور کامل تولید کنیم.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «سیدحسن هاشمی» در حاشیه مراسم آغاز ایمن‌سازی با واکسن پنج‌گانه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: در طرح تحول سلامت و به منظور ارتقاء شبکه بهداشت اقدامات مهمی باید با سرعت هرچه بیشتر دنبال می‌شد که یکی از آن‌ها تزریق واکسن پنج گانه بود.

هاشمی افزود: بعد از ۱۰ سال امروز تزریق این واکسن آغاز شد که ۴ نوع آن در داخل کشور تولید می‌شود و نوع پنجم وارداتی است. البته در قالب تفاهم نامه‌ای که امروز بین شرکت دارویی برکت و وزارت بهداشت به امضا رسید، بنا داریم تا دو سال آینده این واکسن را به طور کامل در داخل کشور تولید کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اقدام امروز وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیر بود و سعی داریم تا پایان خدمت دولت یازدهم، ۲ تا ۳ قلم واکسن را به ۹ واکسن موجود اضافه کنیم.

وی با اشاره به این‌که در طول ۱۰ سال گذشته هیچ واکسنی با جنبه ایمن‌سازی به شبکه بهداشتی کشور اضافه نشده بود، گفت: با توجه به ظرفیت انستیتوپاستور باید این توانایی را داشته باشیم که واکسن‌ها را بومی‌سازی کنیم و در تولید این محصول استراتژیک در راستای اقتصاد مقاومتی مستقل عمل کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کیفیت واکسن پنج‌گانه تایید شده و به همه نقاط دنیا صادر می‌شود بنابراین استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: کارمان در این حوزه بسیار سخت است چون اگر کوچک‌ترین خطایی کنیم، جان کودکان و خردسالان را که گروه‌های آسیب پذیر جامعه هستند، به خطر انداخته‌ایم.

وزیر بهداشت افزود: ایران جزو معدود کشورهای خاورمیانه است که در پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون موفق عمل کرده به طوری که ۱۴ سال است که توانسته‌ایم فلج اطفال را به طور کامل ریشه کن کنیم. ضمنا یکی از اهداف مهم طرح تحول سلامت این است که با گسترش شبکه بهداشتی در حاشیه شهر‌ها، پوشش برنامه‌های بهداشت از جمله واکسیناسیون را در این مناطق گسترش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز