خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۵۵

در حوزه دارو و میزان پرداختی مردم از جیب به میزان کمتر از ۵۰ درصد رسیده است / ۳۵ درصد هزینه‌های دارو مربوط به بیماران صعب العلاج است که کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان غذا و دارو در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: ۳۵ درصد هزینه‌های دارو مربوط به بیماران صعب العلاج است که این بیماران کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در نشست خبری غرفه روابط عمومی وزارت بهداشت در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت را کاهش هزینه‌های پرداختی در بخش درمان بیان کرد و گفت: ارائه مناسب خدمات پایه‌ای بهداشت و درمان در تمامی مناطق کشور و پوشش خدمات بیمه‌ای برای همه مردم از دیگر اقدامات این برنامه بوده است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش درمان پرداخت از جیب مردم به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در حوزه دارو و میزان پرداختی مردم از جیب به میزان کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه از اختصاص اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای داروهای بیماران صعب العلاج خبر داد و گفت: ۳۵ درصد هزینه‌های دارو مربوط به بیماران صعب العلاج است که کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین میزان پرداختی بیمه‌ها و وزارت بهداشت در سال ۹۳ برای دارو را ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همچنین میزان پرداختی مردم در دارو در سال ۹۳، کمی بیشتر از ۴ هزار میلیارد تومان است.

دکتر دیناروند همچنین با اشاره به اینکه دولت یازدهم، سلامت را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم خود در دستور کار دولت و مجلس قرار داده است، گفت: چنانچه مجلس در بودجه سال ۹۴ به بخش سلامت توجه ویژه نماید، در سال آینده سهم پرداختی از جیب مردم کمتر از سال ۹۳ خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر عدالت در سلامت افزود: توسعه تعداد پزشکان در مناطق محروم، افزایش کیفیت خدمات بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، همگی نشان از ایجاد عدالت در سلامت را دارد.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین بر حمایت از تولیدات تداخلی دارو تاکید کرد و گفت: در صورت افزایش تولیدات داخلی دارو، کاهش صادرات دارو و نهایتاً کاهش در قیمت دارو‌ها را خواهیم داشت.

دکتر دیناروند در ادامه علت بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر را تغییر در شیوه زندگی افراد و صنعتی شدن جامعه بیان کرد و گفت: در چهارچوب طرح تحول نظام سلامت، ۴ بسته غذایی تعریف شده است که اجرای این بسته‌های غذایی منجر به افزایش سلامت در فرآورده‌های غذایی می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان کنترل هزینه‌های تجهیزات پزشکی را از دیگر نقاط مثبت اجرایی شدن طرح تحول سلامت عنوان کرد.

گفتنی است: بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود. غرفه مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شبستان راهروی ۳۰ قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز