خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

بانک اطلاعات نظام جامع رفاه بعد از ۱۰ سال تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۸۷

بانک اطلاعاتی نظام رفاه و تامین اجتماعی بر اساس قانون ساختار نظام جامع رفاه پس از ۱۰ سال تشکیل شده است، این اقدام را گامی موثر در انسجام سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های رفاهی دولت اعلام کرد.

نخستین نشست دبیرخانه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی صبح امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی و دیگر نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای‌عالی در وزارت کار تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» با بیان اینکه بانک اطلاعاتی نظام رفاه و تامین اجتماعی بر اساس قانون ساختار نظام جامع رفاه پس از ۱۰ سال تشکیل شده است، این اقدام را گامی موثر در انسجام سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های رفاهی دولت اعلام کرد.

وزیر رفاه سامان دادن به بانک اطلاعات رفاهی کشور را اقدامی بسیار مهم در آستانه برنامه ششم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: تدوین سیاست‌های رفاهی دولت که از مهم‌ترین مجموعه برنامه‌های دولت است، با تشکیل این بانک اطلاعاتی منسجم خواهد شد.

ربیعی گفت: خروجی این اطلاعات از دبیرخانه شورای‌عالی رفاه در برنامه‌ریزی‌های رفاهی توسعه کشور استفاده خواهد شد.

وزیرکار افزود: برنامه‌ریزی و مطالعه هدفمند در زمینه نظام چند لایه تامین اجتماعی، توانمند‌سازی گروه‌های ناتوان اجتماعی، مبارزه با فقر آموزشی، ‌غذایی و مسکن، ایجاد امنیت در زندگی در حیطه اختیارات شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی قرار گرفته است.

رئیس شورای‌عالی رفاه در نخستین جلسه دبیرخانه این شورا افزود: با تشکیل سه کمیسیون اصلی راهکار‌ها و اطلاعات مربوط به سیاست‌گذاری رفاهی هر دو ماه یک‌بار به اطلاع ریاست جمهور خواهد رسید.

ربیعی با بیان اینکه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها تاکنون دچار خطای نوع اول و دوم شده‌ایم، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی رفاهی کشور را مهم اعلام کرد و افزود: با ایجاد این بانک‌ها خطاهای خود را که بار مالی هنگفتی بر دوش دولت ایجاد کرده است، کاهش می‌دهیم.

وزیر کار افزود: با همکاری کار‌شناسان جمعیتی و متخصصان امیدواریم درصد خطا را برای برنامه‌ریزان تمامی دستگاه‌های اجرایی دولت کاهش دهیم، تا قدرت شناسایی و تصمیم‌گیری در این زمینه بالا رفته و از اتلاف منابع مالی جلوگیری به‌عمل آید.

ربیعی گام دیگر را سامان‌دهی بیمه‌های اجتماعی مختلف اعلام کرد و ادامه داد: با تعریف سبدهای مختلف تامین اجتماعی می‌توانیم از پایین‌ترین تا بالا‌ترین اقشار جامعه را از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند کنیم.

وی افزود: با تشکیل کمیسیون بررسی بودجه‌های رفاهی سعی در هم‌افزایی برنامه‌ریزی‌ها در تمام زمینه‌های رفاهی کشور داریم تا این اقدامات به سرنوشت مسکن مهر دچار نشوند.

ربیعی در خاتمه خاطر نشان کرد: برخی از انجمن‌های حوزه بهداشت نگرانی‌هایی در حوزه کتاب تعرفه سلامت داشتند که با تشکیل جلسات هر دو هفته یک‌بار با وزیر بهداشت سعی در اجرای خدشه‌ناپذیر اصل کتاب تعرفه سلامت داریم، اما روند اصلاحی این کتاب ادامه خواهد داشت و امیدواریم این طرح با همکاری خوب سازمان‌ها موفق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز